Szót ejtünk Barbara Rubin Christmas on Earth (1963) című forradalmi munkájáról és a slasher alapművéről, az 1974-es Fekete karácsonyról. Két aktuális filmet is előveszünk, azt vizsgáljuk, lehet-e újabb karácsonyi klasszikus a The Holdoversből, illetve hogy izgalomba tud-e hozni minket az idén 20 éves, ezért ismét mozikba küldött Igazából szerelem.

Vendégeink mesélnek arról, hogy nekik mit jelent a karácsony, Nagy V. Gergő pedig azt is elmagyarázza, hogy a december végi bőség, gazdagság és telítettség érzése hogyan kapcsolódik a Barbara Rubin-féle genitáliák ünnepéhez. Közösen ámultunk azon, hogy Rubin 18 évesen hozta össze a hatvanas évek egyik legbátrabb mogóképet, és megbeszéltük, miért nem pornó a Christmas on Earth.

A műfajelmélet egyik kedvenc vitatémája a műfaji határterületek, a slasher pont egy ilyen határterületet jelöl, erről is beszélgettünk a Fekete karácsony kapcsán, és persze a film káprázatos befejezéséről, mely lehetőséget nyújt a komplex értelmezéseknek.


Harold és Maude-ot jegyző Hal Ashbyhoz mérjük Alexander Payne-t, legújabb filmje, a The Holdovers kapcsán elmondjuk, miért éreztük úgy, ez az év egyik nagy meglepetése, és azt is, miért lett a gyönyörű expozíció, a 70-es évek amerikai nagyjait idéző kezdet után mégis egy karácsonyi puding belőle.

Nemi szervek, orgiák, a hatvanas évek New Yorkja, feminista üzenetek és ünnepi érzelemáradat a kísérleti filmben, a midcultban és a mainstreamben. És ha már tömegfilm, miért unalmas Richard Curtis londoni képeslapra emlékeztető tablófilmje? Egyáltalán, szeretnénk, hogy Curtis rendezze életünk bármelyik epizódját? Random altémánk volt az erektált pénisz hiánya a magyar filmben, bónuszként pedig az adás vendégei elárulják, mit vettek maguknak karácsonyra, mit főznek az ünnepek táján és megnézik-e újra a napokban az Igazából szerelmet.

A podcast meghallgatható a lenti lejátszóra kattintva, elérhető a népszerű podcast alkalmazások keresztül, illetve ezeken a felületeken találjátok meg az adásainkat: Spotify, Apple Podcasts és Google.