magazin
Amíg a mostani magyar történelmi produkciók heroizálnak és dicsőséges múltról mesélnek, a cseh Daughter of the Nation cím minisorozat iróniával és…
továbbhír
A Legjobb dolgokon bőgni kell és a Hétköznapi kudarcok rendezője egy cseh nemzeti ikonról készít kosztümös mini-sorozatot a Canal+-nak. A Daughter…
továbbhír
A héten debütált a mozikban a Wim Wenders negyvenéves filmjére reflektáló A 999-es szoba, amelyben korunk nagy rendezői beszélnek arról, hogy…
továbbmagazin
Grosan Cristina második nagyjátékfilmjének világpremierje a Velencei Filmfesztiválon volt, ahol egyből elnyerte (megosztva) a legjobb fiatal…
továbbmagazin
Csehül tanult, plakátot fotózott, ruhát varrt, elaludt egy filmen. Nem mellesleg az egyik legnagyobb presztízsű filmfesztiválon mutatták be a…
továbbhír
A legjobb rendező díját kapta Grosan Cristina az Authors Under 40 kategóriában a Hétköznapi kudarcokért az ezen a hétvégén záruló Velencei…
továbbhír
„A régi időknek vége, és az ismeretlen köszönt ránk” – hangzik el a Hétköznapi kudarcok előzetesében. Kerekes Vica egy robbanás porfelhőjében…
továbbhír
A Berlini Nemzetközi Filmfesztivál legfontosabb díját, az Arany Medvét elnyerő Alcarràs, és Grosan Cristina, A legjobb dolgokon bőgni kell…
továbbhír
Grosan Cristina nemzetközi koprodukcióban, a Nemzeti Filmintézet támogatásával készült új mozifilmjét meghívta a velencei filmfesztivál Giornate…
továbbmagazin
Mi a munkája egy music supervisornak? Milyen állapotban van a hazai zeneoktatás? Milyen szerep jut a magyar filmben a könnyűzenének? Az idei…
továbbBreier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.
Filmhu podcast #87: Szabó Kimmel Tamás
Filmhu podcast #86: Breier Ádám
Három pasi és a nagy córesz – végre láthatóvá válik a 21. századi magyar zsidó sors
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié