hír
Négy magyar film versenyez a Chennai Filmfesztiválon, elkészült László Péter kisfilmje, a Felnőttfilm, díjak a Napszúrásnak, plázában népszerűsítik…
továbbmagazin
„Hónalj, pepecselés, farba, slendrián… Egy tucat ilyen szó van, hallod, érted, de ha megnyúznak, sem tudod, mit jelent.” – mondja Dyga Zsombor új…
továbbmagazin
Szeretem a filmet, szeretem a magyar filmet, és szeretek lelkesedni. Jól jön ez most, mert emiatt biztosan kíméletesebb leszek Molnár György…
továbbmagazin
Groó Diana bemutatkozó nagyjátékfilmje, a Csoda Krakkóban után hat évvel jelentkezett újabb egész estés alkotással. A Vespa éles stílusváltást…
továbbmagazin
Amikor a film közepe felé, az egyik szereplőnek elege lesz a kialakult helyzetből, és azt mondja, ő most inkább hazamegy, addigra a nézők egy része…
továbbmagazin
Vágvölgyi B. András első nagyjátékfilmje, a Kolorádó Kid a jampi korszaktól egészen a punk éráig követi nyomon egy képzeletbeli ötvenhatos…
továbbmagazin
Almási Réka debütáló filmje, a Team Building szórakoztató kétnyelvű társadalmi szatíra egy csoport magyar munkavállalóról, akik egy balatoni…
továbbmagazin
A helyszín ugyanaz, a történet ismerős, a szereplők ugyanazzal a kátyúval szemeznek. Az ember nem tanul a saját hibáiból – Sas Tamás elkészítette…
továbbmagazin
Zsigmond Dezső munkájának alapja a kocsordi atombunkerről és építőjéről 1996-ban készített dokumentumfilm, a Nem akarják irigyelni a holtakat.…
továbbmagazin
Kardos Sándor évekkel ezelőtt különös kísérletbe kezdett, melynek eredményét 2005-ben, a 36. Magyar Filmszemlén mutatta be a közönségnek. A Résfilm…
továbbmagazin
Pigniczky Réka három évvel a Hazatérés után ismét személyes témát boncolgató dokumentumfilmmel jelentkezik a Szemlén. A Hazatérés-ben édesapja…
továbbhír
Napokon belül a mozikba kerül Orosz Dénes első filmje, a Poligamy, melynek regényváltozata is megjelent a Nyitott Könyvműhely gondozásában. A…
továbbhír
Bár a katasztrófa és a vámpírszerelem még mindig töretlen népszerűségnek örvend, Amerikában is látni, a világvége csak kellő tűzijátékkal élvezetes.
továbbhír
A fanyalgók és a borúlátók csattanós választ kaptak - íme, járunk mi moziba, ha olyat adnak, amire bemegyünk. A határ pedig a csillagos ég, erről az…
továbbhír
Rosszkedvünk őszét York napsütése, no és a 2012 tündöklő nyárrá változtatta át - avagy apokalipszis (gör.) delectat (lat.), a világvége…
továbbhír
Esős november, százezres őszi átlagok, az ország 1%-a jár moziba, közeledik a karácsony, csendzsákból hangot lop.
továbbhír
Az Inforg Stúdió a július 4. és 12. között sorra kerülő 43. Karlovy Vary Nemzetközi Filmfesztiválon három filmmel is részt vesz, és érdekes módon…
továbbmagazin
A Czukor Show a megvalósítás igen szokatlan útját járta be az elmúlt években: az eredetileg filmtervnek induló történet több színpadon is megfordult…
továbbBreier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.
Filmhu podcast #87: Szabó Kimmel Tamás
Filmhu podcast #86: Breier Ádám
Három pasi és a nagy córesz – végre láthatóvá válik a 21. századi magyar zsidó sors
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié