Thomas Winterberg, Abbas Kiarostami, Lars von Trier, Mike Figgis, és még sokan. Mi a közös bennük? A digitális technika. Mindannyian videóra forgatnak, képfájlokban gondolkodnak. A kicsi és könnyű kamerák a formanyelvi megújulás úttörői, de ez most nem érdekes. Ami ezúttal fontos, az az, hogy a mainstreambe is lassan betörő technika olcsó, könnyen hozzáférhető és kezelhető. Vége a filmmonopóliumnak, vége mozgóképipar kasztjellegének; a technika egyre jobb és egyre olcsóbb, így egyre kisebb jelentősége van a filmbürokráciának, kapcsolatoknak, a pénzért való sorbaállásnak, és egyre több múlik a saját kreativitásodon. Ma már nálunk is sokak számára elérhető egy olyan kis házi-stúdió, amely alkalmas adásminőségű filmek gyártására, így akár egy nagyjátékfilm is kéznyújtásnyi lehetőségre van bárkitől. Ez a cikk végigvezet a folyamaton, a filmötlettől a kész műig.
Még több magazin
magazin
A tehetséges Mr. Ripley legújabb feldolgozása ismét itáliai utazásra csábít, ám a gyilkos szenvedélyt örömtelen rutin, a vibráló mediterrán…
továbbmagazin
Az önálló Forgatókönyv-fejlesztési igazgatóság beolvasztását követően a Nemzeti Filmintézet új forgatókönyv-fejlesztési pályázatot írt ki, amely…
továbbFriss
Egyszer lesz látható a lengyel Tarantino történelmi kalandfilmje a hazai mozikban
Júniusban jön az ingyenes JFF Online Japán Filmfesztivál
Buda Flóra Annát és Lantos Júliát díjazták Stuttgartban
Dargay-díj: A CineFest június 30-ig várja a nevezéseket
Kulka Jánost a Nemzet Színészévé választották
A boldogság ügynökét választotta a legjobbnak a San Franciscó-i közönség
Breier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.
Filmhu podcast #87: Szabó Kimmel Tamás
Filmhu podcast #86: Breier Ádám
Három pasi és a nagy córesz – végre láthatóvá válik a 21. századi magyar zsidó sors
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié