Kapcsolódó anyagok
A Saul fia kapta a nemzetközi és a francia kritikusok díját Cannes-ban
Nemes Jeles László és Saul fia című filmje vasárnap este elnyerte a Zsűri Nagydíját a Cannes-i filmfesztiválon, ennek apropóján a Nemzeti Audiovizuális Archívum ingyen elérhetővé tette a rendező Türelem című 2007-es, díjnyertes kisfilmjét a honlapján.
Nemes Jeles László első nagyjátékfilmjét négy díjjal jutalmazták a Cannes-i filmfesztiválon, a Grand Prix díj mellett elnyerte a nemzetközi kritikusok szövetségének díját (FIPRESCI), a Francois Chalais-díjat és a Vulcan díjat Zányi Tamás hangmérnöki munkájáért. Azonban nem ez volt a rendező első filmje, amely nemzetközi sikereket ért el, Türelem című kisfilmje több mint 40 nemzetközi fesztiválon vett részt, 2007-ben a Velencei Filmfesztivál versenyprogramjába válogatták, a görögországi Dramában UIP díjat nyert, a dán nemzetközi filmfesztiválon, Odenseben a zsűri nagydíját zsebelte be, itthon pedig elvitte a 38. Magyar Filmszemle Legjobb kisjátékfilmért járó díját. A 14 perces kisfilmet most bárki megnézheti aA Saul fiához hasonlóan a Türelem című kisfilm is a holokauszt ideje alatt, egy koncentrációs táborban játszódik, ahol egy irodista lány munkáját követhetjük fgyelemmel, a főszerepet Marjai Virág játssza. Az egyetlen hosszú snittből álló film nem csupán tematikája miatt, kompozíciójában is köthető a Saul fiához: a kamera itt is egy ember arcára szegeződik, az atmoszféra és a zajok pedig szintén kiemelt szerepet kapnak. (Nemes Jeles László a Türelem kapcsán is mesélt nekünk) A Türelem hangmérnöke szintén a díjnyertes Zányi Tamás volt, operatőre pedig Erdély Mátyás. Ez volt az első film, amelyben a két alkotó együttműködött, a Saul fiához – és Nemes Jeles László eddigi összes munkájához hasonlóan – ez a film is 35 mm-es nyersanyagra forgott.
Még több magazin
magazin
Mi kell egy jó májushoz? A teljes receptet nem tudjuk átadni, de az biztos, hogy néhány szuper otthoni filmélmény szerepel a listán. Család vagy…
továbbmagazin
Egy film, három értelmezés – A boldogság ügynöke egy buddhista királyságban készült, ahol a boldogságot kérdőívekkel mérik. Zurbó Dorottya és Arun…
továbbFriss
Kulka Jánost a Nemzet Színészévé választották
A boldogság ügynökét választotta a legjobbnak a San Franciscó-i közönség
19 országból érkeznek rövidfilmek az idei BuSho Fesztiválra
A MOME hallgatói kultfilmekhez készítettek új plakátokat
Ingyenesen nézhető Rezes Judit és Szabó Győző házassági drámája
Székesfehérvári tetoválóművész nyerte a 24 órás filmversenyt
Breier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.
Filmhu podcast #87: Szabó Kimmel Tamás
Filmhu podcast #86: Breier Ádám
Három pasi és a nagy córesz – végre láthatóvá válik a 21. századi magyar zsidó sors
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié