Eli Roth, Barbara Nedeljakova, Gregory
Nicotero és Quentin Tarantino
Az 1972-es születésű Eli Roth munkássága egészen nyolc éves koráig nyúlik vissza, amikor Ridley Scott Alienjét látva super8-as kamerát ragadott, és elhatározta, rendező-producer lesz. Roth több mint 50 rövidfilmet forgatott testvéreivel és barátaival, mielőtt filmkészítést hallgatott, tanulmányait a New York Universityn kiváló eredménnyel fejezte be 1994-ben. Dolgozott filmen, színházi projekten egyaránt, mindenféle munkát elvállalt a produkciós asszisztenstől a vágó és a rendező asszisztens feladatáig.

Húsz évesen projektfejlesztési vezető lett Fred Zollo producernél, aki mellett asszisztensként dolgozott a Robert Redford rendezte 1994-es Kvízshow-ban. Mindemellett még írásra is maradt ideje. A filmek költségvetésének kiszámolása és gyártási menetrendek megtervezése mellett gyakran beugrott kisebb szerepekbe is egy-egy forgatás alkalmával, ilyenkor megfigyelhette, hogy a rendező miként irányítja a színészeket.

A rettegés újabb foka

A hírnevet jelentő Kabinláz forgatókönyvét Roth és társa Randy Pearlstein már 1995-ben elkészítette, ám éveken keresztül nem sikerült leforgatni a filmet. 1999-ben animációs sorozatokat (Chowdheads, The Rotten Fruit) készített barátjával Noah Belsonnal, aki a Kabinláz gitáros emberét alakította. Roth animációs tudását David Lynch-nél is kamatoztatta és a Mulholland Drive idején, 2001-ben a rendező weboldalának feltöltését végezte.

A hírnevet és elismerést Roth számára végül a Kabinláz hozta meg. A 2001-ben elkészült horror mozi hollywoodi mércével mérve minimális pénzből, 1.5 millió dollárból készült, amihez Roth minden lehetséges anyagi forrást igyekezett összegyűjteni, saját valamint családja és barátai pénzét is befektette.

A 2002-es Torontói Filmfesztiválon figyelt fel a Lions Gate a filmre. A gyártó és forgalmazó azonnal megduplázta a befektetői pénzeket, amit nem bánt meg, mert nemcsak a legnagyobb bevételt termelő darab lett a cég addigi történetében, hanem 2003 legjövedelmezőbb horror mozijának is bizonyult. A Kabinláz nemcsak a pénztáraknál, hanem a kritikusok előtt is jól vizsgázott. Elismerően írtak róla olyan jelentős véleményformáló lapokban, mint a New York Times vagy a Rolling Stone. Olyan alkotók dicsérték, mint Peter Jackson, Quentin Tarantino, aki egyben Roth mostani filmjének egyik producere, akinek ajánlásával kerül mozikba a Hostel. Roth 2004-ben már dolgozott QT-nek, a Kill Bill 2-ben.

A film sikerét kihasználva Roth számos egyéb projectet indított útjára a Hostel mellett. Ezek közül hármat említ az IMDb. A filmes adatbázis a The Box, a Bad Seed és a Scavenger Hunt című alkotásokra hivatkozik.

Hogy a Hostellel valóban sikerül Roth-nak a rettegés műfajában újat hoznia, azt a nemzetközi közönség január 6-tól tudhatja meg.