magazin
A maga 1970-es évjáratával több mint egy évtizede „trónol” hazánkban, hivatása (nemzetközi hírű!) egyeduralkodójaként. Pohárnok Ivánt (1970, egy…
továbbmagazin
A globális klimaváltozás nem csak az antarktiszi táplálékláncot, de a trópusi szigeteket körülölelő korallzátonyokat is veszélyezteti. A Föld…
továbbmagazin
Gárdos Péter Az utolsó blues (2001) óta nem jelentkezett játékfilmmel. Új játékfilmjének, A porcelánbabának a hívószava a csoda, a feltámadás. A…
továbbmagazin
Kallós Zoltán Kossuth-díjas néprajzkutató 1926-ban született Erdélyben, a mezőségi Válaszúton, szorványvidéken. Megszállottan kutatta és kutatja a…
továbbmagazin
A nagybányai hagyományok nyomán induló fiatal festő 10 évi keresés, kísérletezés után római ösztöndíjas évei alatt talált rá igazi útjára. A fénylő…
továbbmagazin
„Mi a fény? – teszi fel a kérdést a Bauhaus legfiatalabb professzora újra és újra, hogy egyre tökéletesebb rendszerbe foglalja a kérdés szülte újabb…
továbbmagazin
1988-89-ben a Fórum Filmstúdióban készített Böjte József Vigyél magaddal címmel a kalocsai Sztojka Katiról dokumentumfilmet. Az akkor szociális…
továbbFriss
Kulka Jánost a Nemzet Színészévé választották
A boldogság ügynökét választotta a legjobbnak a San Franciscó-i közönség
19 országból érkeznek rövidfilmek az idei BuSho Fesztiválra
A MOME hallgatói kultfilmekhez készítettek új plakátokat
Ingyenesen nézhető Rezes Judit és Szabó Győző házassági drámája
Székesfehérvári tetoválóművész nyerte a 24 órás filmversenyt
Breier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.
Filmhu podcast #87: Szabó Kimmel Tamás
Filmhu podcast #86: Breier Ádám
Három pasi és a nagy córesz – végre láthatóvá válik a 21. századi magyar zsidó sors
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié