magazin

Kizlinger Lilla és Bíró Zsombor Aurél: Ha már valami személyes, minek kamuzzuk, hogy nem az?

Rendhagyó önéletrajzi ihletésű előadást készített a TÁP Színházban az Ezüst Medve-díjas rendező-színész, Kizlinger Lilla és Bíró Zsombor Aurél. A…

tovább

magazin

Betiltották, mert kérlelhetetlen őszinteséggel vizsgálta az öngyilkosság tabuját

Ember Judit dokumentumfilmjeit rendre betiltották, akkor is, ha nem kifejezetten politikai helyzeteket dolgozott fel bennük. Erre a sorsra jutott a…

tovább

magazin

A MOME Anim arcai: Mariai Gábor

Egy kislány egy kék virág segítségével próbálja megmenteni a világot, de közben egy különös szigeten reked egy tornacipős remete és számtalan furcsa…

tovább

magazin

Ez a szocreál időutazás gyógyír minden bajra

A tavalyi nyarat egy földönkívülis, Zalatnay Saroltás sci-fi dobta fel, idén pedig egy érettségiző tini pálinkával fűtött időutazása derít minket…

tovább

magazin

Inkubátor 7.0 – Sztercey Szabolcs: A múzeum

Egy különös kiállításon folyamatos performanszok formájában zajlik az élet, A múzeum szereplői ebben a térben próbálják önmagukat megvalósítani.…

tovább

magazin

Ruben Östlund mindenki gyomrát felforgatta Cannes-ban

A lengyel veterán rendező, Jerzy Skolimowski új filmjében egy szamár vándorútját követi, Csajkovszkij felesége beleőrül a szerelembe, Ruben Östlund…

tovább

magazin

Inkubátor 7.0 – Rudolf Olivér: Anyám, a szörny

A megfásult Éva rossz házassága elől egy szörnymaszk mögé menekül, ami felszabadítja őt. Rudolf Olivér Anyám, a szörny című első nagyjátékfilmtervét…

tovább

magazin

A brooklyni hipszter, aki boszorkányok és vikingek között érzi otthon magát - Robert Eggers portréja

A viking harcosokat túl macsónak tartja, mégis elkészítette minden idők legautentikusabb és legkegyetlenebb viking moziját, amelynek elképesztő…

tovább

magazin

Inkubátor 7.0 – Dávid Attila: Távolság

Egy gyermekét elvesztő házaspár városról vidékre költözik, hogy ott dolgozzák fel a traumát, az igazi változást azonban egy hirtelen jött betegség…

tovább

magazin

Ez a kém fingással kezdi a napot, gúnyolódással folytatja, mégis ő a szakmája legjobbja

Átvitt értelemben szokták használni a kémekre, hogy mások szemetében turkálnak, itt viszont tényleg kiöntik az iroda közepére a célszemély kukáját.…

tovább

Lefkovicsék gyászolnak

Breier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.

Filmhu podcast #87: Szabó Kimmel Tamás

Filmhu podcast #86: Breier Ádám

Három pasi és a nagy córesz – végre láthatóvá válik a 21. századi magyar zsidó sors

a teljes dosszié

Rendezőnők a magyar filmtörténetben

Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.

Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő

Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők

Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben

a teljes dosszié
 
hirdetés
 
hirdetés
 

Meccs, futball, totó, sör.

Panelkapcsolat

Oszd meg! Az összes idézet