magazin
Papus a lakás minden zugát felkutatja készpénz reményében. Telefonon sürgeti egy hang, az unokája súlyos sérülést szenvedett, azonnal kell, és minél…
továbbmagazin
Vízágyon lebegő kamaszok és Los Angeles őrjöngő sztárjai – Paul Thomas Anderson a Boogie Nights és a Beépített hiba után visszatér a San…
továbbmagazin
A Menekülésben nem történik olyan, amiről ne hallottunk volna már ezerszer, mégis megtépázza a lelkünket és fenyegető közelségbe hozza a folyamatos…
továbbmagazin
Joachim Trier új filmjének becsapós a címe, mert valójában nincs benne egyetlen rossz ember sem, játékos humorral és romantikával bemutatott, valódi…
továbbmagazin
Igazság és hazugság, önzetlenség és nyerészkedés, remény és kilátástalanság útvesztőjében találjuk magunkat az iráni Asghar Farhadi legújabb…
továbbmagazin
Hongkongi filmesek testközelből örökítették meg a 2019-es tüntetések leghevesebb eseményeit, a város egyik egyetemének tizenhárom napon át tartó…
továbbmagazin
Joel Coen első filmje a fivére közreműködése nélkül teljesen más, mint amit a párostól megszoktunk. Nemcsak azért, mert ez egy…
továbbmagazin
Biztosan sokan voltak olyanok, akik ugyan kíváncsiak voltak Enyedi Ildikó nagyszabású Füst Milán-adaptációjára, Kis Hajni szívhez szóló apa-lánya…
továbbmagazin
Nem csak állkapcsa ingázik szélsőséges regiszterekben, a finom szellemeskedés módszeres tönkretételét is extrémen műveli Jim Carrey. Üvölt, harap,…
továbbmagazin
Megérkezett az ötödik Sikoly-film, melyre Wes Craven is elismerően csettintene: a slasher-rajongók szemét gyönyörködteti a sok késszúrással,…
továbbBreier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.
Filmhu podcast #87: Szabó Kimmel Tamás
Filmhu podcast #86: Breier Ádám
Három pasi és a nagy córesz – végre láthatóvá válik a 21. századi magyar zsidó sors
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié