videó
Az Erdély mozgóképes öröksége című dokumentumsorozat első része az immár több mint százéves kolozsvári filmkészítés kezdeteit mutatja be, elsősorban…
továbbmagazin
Fájóan keveset hallani Janovics Jenőről, az első magyar filmstúdió alapítójáról, Kertész Mihály legkorábbi fennmaradt némafilmjének, A toloncnak…
továbbhír
A hetven éve elhunyt Janovics Jenő színházigazgató, színész, rendező, filmgyártó alakját idézik fel Kolozsváron egy csütörtökön kezdődő hatnapos…
továbbmagazin
Hogy miért kellett éppen a kolozsvári némafilmgyártásnak külön könyvet szentelni? Nos, mert az első világháború végéig tartó időszakban Kolozsvár…
továbbmagazin
Íme megjött, elindult, beindult: Magyarország legszimpatikusabb filmfesztiválja, újra. Nem a legnagyobb, nem a legnagyszabásúbb - de a legtöbb szive…
továbbBreier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.
Filmhu podcast #87: Szabó Kimmel Tamás
Filmhu podcast #86: Breier Ádám
Három pasi és a nagy córesz – végre láthatóvá válik a 21. századi magyar zsidó sors
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié