Klasszikus, de nem sablonos

Köves Krisztián 2005-ben végzett az Iparművészeti Egyetemen vizuális kommunikáció tervezőként, és számos videóklipet, promóciós anyagot valamint kisfilmet forgatott már. Nevét a 2006-os Filmszemle kísérleti és kisjátékfilmes szekciójából ismerhetjük, ekkor mutatkozott be a Tóbi című rövidfilmmel, amely egy kutya szemszögéből mutatja be az ember egyik legfontosabb életterét, a várost.

Jelenlegi, egészestés munkája a Werk munkacímet kapta, amely egy kisköltségvetésű kamarajellegű horror. Kovács Gábor producer, a Filmpartners vezetője 60 millió forintra becsült a költségvetést, a mostani állás szerint 1/3 arányban szállna be TV2, és 2/3 saját részt tenne bele a Filmpartners. Folynak még tárgyalások lehetséges külföldi támogatók bevonásáról is, és számítanak a Mozgókép Közalapítvány támogatására is, de ez egyelőre bizonytalan.

Köves Krisztián olyan, a horror és a thriller eszközeit alkalmazó zsánerfilmet szeretne készíteni, amely a lehető legtöbb nézőt vonzza a mozikba, de nem hajlandó minden kompromisszumra.  A Werk a klasszikus amerikai horror-thriller dramaturgiáját használja, de annak kliséi nélkül, ígéri az alkotó. Az erős képi eszközök használatát a rendező egyfelől a nézői ingerküszöb megemelkedésével és az alapkonfliktussal indokolja.

Cél bekerülni  a nemzetközi filmforgalmazásba

A film fausti ihletésű története egy fiatal színésznőről szól, aki éppen első szerepére készül. Alászáll egy sötét pincerendszerbe, ahol az átélésben a színésznő barátja nyújt segítséget. A rendező nyílt üzenet megfogalmazása helyett arra szeretné rábírni a nézőt, hogy feltegye magának a kérdést: mit tenne meg a művészetért, és általa a halhatatlanságért. A rendezői és forgatókönyvi koncepció része az is, hogy a filmben mindig legyen egy éles kanyar, amikor a néző már azt gondolná, hogy sikerült kitalálnia a következő fordulatot.

Koncepciókép a Werkből

A Werk angol nyelven készül és feltehetően nemzetközi forgalmazásában kerül, az egyik lehetséges forgalmazó Kovács Gábor szerint a H2O Motion Pictures, amely a Los Angeles és London között ingázó filmes, Hámori András cége. A színészek válogatása még folyik, de ha mind ők, mind az anyagiak meglesznek, akkor már szeptemberben indulhat a forgatás, ami valószínűleg két hétig tart majd. A forgatás helyszínéül szolgálaló pince keresése is folyamatban van még.

A film operatőre Dobóczi Balázs (Egyetleneim, uristen@menny.hu, Libiomfi), a forgatókönyvet Peet Goodman írta. Goodman és Köves munkakapcsolata már három évre nyúlik vissza.

Ami a látványt illeti, számíthatunk változatos díszletek és komputertechnika bevetésére is, amelyek a dramaturgiai fordulatokkal igyekeznek megtartani a kamaradarab feszültségét és ezzel a néző érdeklődését.

A feltehetőleg gyorsan elkészíthető filmet az alkotók szeretnék indítani a következő filmszemlén, de nem akarják elsietni sem a befejezést, ahogy a Filmpartnersnél készülő Hajdu Szabolcs-film, a Bibliothéque Pascal  vagy a a következő Vranik Roland-alkotás, az Adás esetében sem.