az idei magyar résztvevő
Alberto Borque González - Escola Superior de Cinema i Audiovisuals de Catalunya, Spain
Anne Bürger - Hochschule für Fernsehen und Film, Germany
Hermann C. Claravall - University of the Philippines Film Institute, Philippines
Naima Di Piero - LaFémis, France
Csoboth Attila - Színház- és Filmművészeti Egyetem, Hungary
Simon Gray - Australian Film Television and Radio School, Australia
César Gutiérrez Miranda - Centro Universitario de Estudios Cinematográficos, Mexico
Alon Levi - Sam Spiegel Film and Television School, Israel
Agustín Nahuel Oroz Universidad del Cine Argentina
Andritsakis Nikolaos - London Film School, U.K. Tomasz Nowak - Panstwowa Wyzsza Szkola Filmowa Telewizyjna I Teatralna, Poland
Arttu Peltomaa University of Art and Design Helsinki Finland
Genevieve Perron - Université du Québec á Montréal, Canada
John Slattery - University of California Los Angeles, U.S.A.
Meelis Veeremets - Tallinn Pedagogical University, Estonia
Igor Vukovic - Fakultet Dramskih Umetnosti, Serbia
Nyolc nap, nyolc cím
A mesteriskola gyakorlati részét a nyolc stúdiónap alatt felvett képsorok tették ki. A feladat mindenki számára azonos volt, a megadott címekből történetet kellett kreálni. A tizenhat résztvevőből ketten dolgoztak párhuzamosan a tükörszerűen megépített, egymással szomszédos díszletben. Az első héten Zsigmond Vilmos, a második héten John Swartzman jelenlétében alkothattak szabadon a megadott elemekből. Xantus János, a mesteriskola igazgatója a filmhu kérdésére elmondta, hogy a két mester nem instruálta a fiatal tehetségeket, inkább egyfajta hangsúlyos jelenléttel, értő figyelemmel sétáltak egyik helyszínről a másikba és válaszoltak a felmerülő kérdésekre.
A következő címekre kellett történetet kreálni:
1. "The Sleepwalker"
2. "The Storm"
3. "Awakening"
4. "The Action Begins"
5. "Counter Attack"
6. "The Search Continues"
7. "The Scene of the Crime"
8. "The Surprise"
Tükörképsor
John Swartzman szerint „egymillió helyre lehet letenni a kamerát, abból 999 999 rossz”, tehát meg kell találni azt az egy pontot, ahonnan felvéve tökéletes lesz a jelenet. Xantus János másként látja, szerinte minden attól függ, hogy fog hozzá az operatőr a történet elmeséléhez, mi a szándéka: drámaiságot érzékeltetni vagy megnevettetni a nézőt. Szerinte ezek a fiatal filmesek a professzionális szint felett vannak, különbözőképpen „látnak”, és képsoraikban tükröződik, hogy mit gondolnak a világról.
John Swartzman nevét olyan Hollywoodi szuperprodukciókban láthattuk, mint az Armageddon, vagy a Pearl Harbour, de ő fotózta a Benny és Joon-t és legutóbb a Vejedre ütök című komédiát, Ben Stillerrel, Robert De Niro-val és Dustin Hoffmannal a főbb szerepekben.
Zsigmond Vilmos |