Az állami támogatás nélkül készült, szó szerint zéró költségvetésű film főszereplő-narrátora Hajdu Szabolcs volt, zeneszerzője pedig Horváth Ádám Márton. A The Rub létrejöttét a Magyar Nemzeti Filmalaphoz tartozó Filmarchívum is segítette kiselejtezett filmszalagokkal.
A film nemzetközi premiere a 2018-as Berlini Filmfesztivál Kritikusok Hete szekciójában volt, később New Yorkban a Spectacle Theatre nevű underground moziban és a gyulai Shakespeare Fesztiválon is vetítették. A The Rub-ot az alternatív forgalmazásra specializálódott Soldivision mutatta be Magyarországon, 2018 tavaszától 2019 nyaráig számos beszélgetéssel és kiállítással egybekötött vetítést (pl. Mai Manó ház, FKSE, Art Quarter, MODEM stb.) szerveztek a filmnek.
A különleges adaptációnak a neves Shakespeare-kutató, Thomas Cartelli egy teljes fejezet szentelt az angol Palgrave kiadónál megjelent tanulmánykötetében (Reenacting Shakespeare in the Shakespeare Aftermath), illetve a film kapcsán a nemzetközi szerkesztőgárdával dolgozó Found Footage magazin egy hosszú interjút készített az alkotókkal.
Lichter Péter és Máté Bori legközelebb 2020 februárjában fog egész estés experimentális filmmel jelentkezni, aminek a címe The Philosophy of Horror (A horror filozófiája) lesz – ez a munkájuk is szintén a The Rub-hoz hasonló technikával készül.
Filmhu podcast #17: Lichter Péter és Kránicz Bence
Az Üres lovak kiváló példa arra, hogy egy fősodron kívüli film is lehet könnyedén befogadható és mindenki által élvezhető. Két nehéz természetű, legendás rendező kísértetként megvívott szópárbaját követhetjük benne, és közben egy Hollywoodhoz címzett szerelmeslevél is kirajzolódik a vásznon. A found footage film rendezőjével, Lichter Péterrel és az egyik forgatókönyvíróval, Kránicz Bencével beszélgettünk az Üres lovak két hőséről, Bódy Gáborról és a Casablancá-ért Oscarral jutalmazott Kertész Mihályról és arról, hogyan lehet izgalmas és egyedi filmet készíteni minimális pénzből, barátokkal.