A kréta-animáció elfogadott animációs technika, a Csáki László által kifejlesztett erősen gesztusjellegű, lendületre alapozott módszer azonban a világon egyedülálló. Lényege, hogy az iskolai táblára egymás után felrajzolt krétarajzok elevenednek meg, így a pontosság elengedhetetlen. Ez a fajta filmkészítés olyan, mint egy nagy akció - mondta el a rendező a filmhunak. A módszer érdekessége, hogy kamerába készülő animáció, ami annyit jelent, hogy csak a labor-előhívás után ellenőrizhető a végeredmény, vagyis az animátor szinte „vakon” dolgozik, mivel az új fázist rajzolásakor minden előző fázis letörlődik. Igazi frame by frame animáció, csak éppen itt a rajzok törlődnek folyamatosan. Valamikor a huszas-harmincas években már próbálkoztak hasonlóval. A Filmhíradókban elhelyezett vicc-betétek krétával készültek, de csak a szövegbuborékok változtak. Csáki László ezt továbbgondolva az egész képet „meganimálta”. Persze a műfaj határai tovább tágíthatóak. A rendező máris újabb kísérleteken töri a fejét, s noha a kissé archaizáló módszer nem enged meg bizonyos dolgokat, például a figura és a háttér nem mozgatható külön, s nem is elég részletgazdag, talán elbírna egy hosszabb, 20-25 perces filmet is.
Amellett, hogy nagyon olcsó módszerről van szó, hiszen, csak egy iskolai táblára, három doboz krétára meg egyetlen animátorra van szükség hozzá, ez az egyik leggyorsabb technika. Hasonlóan a számítógépes animációkhoz, fele annyi ideig készül, mint egy hagyományos animáció. Egy ötperces film elkészítése mindössze két hónapot vesz igénybe. Csáki László azt is elárulta, hogy bár a dolognak van valamiféle performance-jellege, nem hasonlítható a Cakó Ferenc-féle homokanimációkhoz. Ugyanis itt nem a technika, hanem az általa létrehozott filmes lehetőségek kerülnek előtérbe, s az egyszemélyes akció rögzítés közben még nem a közönségnek szól.
Már a múlt évben kiderült, hogy külföldön szeretik azt a megközelítésmódot és technikát, amivel Csáki filmjei készültek. Oberhausenben úgy fogalmaztak, hogy a munkát üres táblával kezded, és azzal is fejezed be. Csáki László nem vár feltétlenül díjat a fesztiválszerepléstől. Már annak örül, hogy annyi filmből a Darazsak, ludak, körtefát is versenybe válogatták, különösen, hogy így már másodszor szerepelhet az oberhauseni mustra programján. Ugyan most elfoglaltságai miatt nem kísérheti el munkáját, nagyon kedvezően nyilatkozott a kísérleti-jellegű munkákra koncentráló fesztiválról, ami szerinte kitér arra is, hogy a filmet, mint műalkotást kezelje, ezen kívül sok szót ejt a képzőművészetről is.
Darazsak, ludak, körtefa
Richardt Brautigan: A gyep bosszúja című novellája alapján készült, krétaanimációs film. hangok: Sinkó Lász ló, Zsurzs Kati, Csankó Zoltán, vágó: Czakó Judit, operatőr: Csáki László, producer: Durst György, hangmérnök: Zányi Tamás, zene: Tövisházi Ambrus, animátor: Csáki László gyártó: Duna Műhely, támogató: Duna Televízió, 2003-2004, 35mm, fekete-fehér, 5.30 perc.
Jack, a floridai ingatlanügynök, egy nap nagyanyámnak próbál napfényes telkeket eladni. Az üzlet nem jön össze, mert nagyanyám egy másik ajánlattal rukkol elő: Fuvarozza inkább az én whiskymet. Jobban megéri, mint hülyeségeket beszélni egész álló nap, nem? Azt hiszem, igaza van. Jack harminc évig maradt nagyanyámmal, így a floridai telkek könnyebben gazdára találtak. Mindez a nagy szesztilalom idején történt, amikor az egész megye nagyanyám zsebében volt, pedig a whiskyje egyszerűen ihatatlan volt. Jack harminc év alatt kétszer hajtott neki teherautójával a háznak. A film a két baleset történetét meséli el.