Seres kiemelt néhány példát a filmből. A rendőrségi jegyzőkönyvekben sehol sem szerepel, hogy a két tettes a Columbine iskolában történt vérengzést megelőzően tekéztek volna, Moore önkényesen állítja ezt. Továbbá az eset nem hozható kapcsolatba a helyi üzemmel, mely ráadásul nem is állít elő hadifelszerelést. A filmben háttérként látható rakéta csupán egy telekommunikációs műhold, miközben Moore egészen mást sugall a riportban. Nem állja meg a helyét az az állítás sem, miszerint az amerikai kormány a táliboknak fizetett volna dollármilliókat. Ezek a pénzek az ENSZ-hez és egyéb segélyszervezetekhez kerültek. A film csúcsjelenetének szánt Charlton Heston-interjúban pedig a 80-on felüli Alzheimer-kóros Hestont megalázó helyzetbe hozza Moore, összemosva a fegyverlobbyt és a fegyvertartók találkozóját, valamint úgy érzékelteti, mintha az egyik városban az NRA (Nemzetközi Fegyverszövetség) gyűlése közvetlenül a véres tragédia után lenne megtartva, holott a valóságban 8 hónap telt el a két esemény között. Seres László felhívta a figyelmet arra is, hogy Moore mind az NRA-t, mind Charlton Hestont rasszistának állítja be, de olyan fontos múltbéli tényeket, - mint hogy Heston annak idején együtt menetelt Martin Luther Kinggel – elhallgat.
Moore, a diskurzusteremtő
Bombera Krisztina hozzátette, hogy Moore filmjének erénye, hogy diskurzusra alkalmassá teszi a témát. Fontos, hogy lehet tudni, kicsoda Moore, vállalja nézeteit, s a film a szólásszabadság szellemében fogant, valamint jól képviseli azt a szemléletet, hogy nem kell tekintélyek előtt hajbókolni.
Bolgár György ugyancsak sok hibát és demagógiát fedezett fel az Oscar-díjas műben. Nem nyilvánvaló szerinte, hogy Amerikában félnek az emberek, s a fegyveripar terrorizáló szerepét is kérdőjelesnek látja. Jó példa Moore demagógiájára a koszovói bombázás imperialista, hódító háborúként való beállítása, miközben az egy béketeremtő katonai akció volt. Az amerikai közönség nem tájékozott ilyen kérdésekben, s könnyen félrevezethető. Bolgár György szerint Moore egyszer szellemes, máskor pedig felháborítóan demagóg. Mégis fontos, hogy ott van a kérdés: ha más országok meg tudtak birkózni az agresszióval, Amerika miért nem?
Vágvölgyi B. András filmes szempontból közelített Moore munkájához. Sok vágó- és értelmező képet használ, közben pedig mondja hozzá a szöveget, s ezzel előtérbe helyezi önmagát. Vágvölgyi szerint – aki Moore első filmjét, a Roger and Me-t nagyon jónak tartja - még nem lehet eldönteni igazán, hogy Michael Moore olcsó bulvárújságíró vagy pedig komoly, felelős alkotó.
Moore, a pszichológus
A nyilvánosság fegyver, mondta Bombera Krisztina, s minden hibájával együtt Moore-nak sikerül elérni, hogy beszélnek róla. Felmerül a kérdés, hogy vajon lehet-e ilyen hatása egy jó arányérzékkel és mértéktartással készülő dokumentumfilmnek, vagy csak a bulváreszközök túlzásai érhetnek el ilyen sikereket.
“Szar, szappan, szalámi”
A további beszélgetést egyre inkább a politika témája uralta. Avar János hangsúlyozta, hogy a liberális Hoolywood Bush elleni tüntetése, illetve az igazságtalan és neonáci hangulatú Amerika-ellenesség nem azonos. A liberális értelmiség inkább a belpolitikája miatt utálja Bush-t, ugyanakkor, mint Moore filmjében is, “szar, szappan, szalámi” keveredik, amikor az USA katonai beavatkozásait felsorolva nem tesznek különbséget a jogos és jogtalan fellépések között. Bolgár György “kommunista hapenning”-hez hasonlította Moore filmjét, de elismerte, hogy lényegében igaza van. Bombera ezzel szemben éppen azt emelte ki, hogy a film jól bemutatja azt a sajátosan amerikai állapotot, hogy az egyén, ha szükséges, mégiscsak tehet valamit a hatalommal szemben.