Kapcsolódó anyagok
Vágvölgyi B. András első rendezése a 41. Magyar Filmszemlére érkezik, de a nyitójelenetet meg tudod nézni itt is, sőt, lesz belőle filmhu filmklub is. A részletek később, a film sztorija: "1959 nyarán Kreuzer Béla rakodó és szerencsejátékos csuklóján kattan a bilincs. Előzetesbe kerül, először még azt hiszi, a lóversenypályán elkövetett csínytevéséért, ám kiderül, hogy az 1956-os forradalomban való részvételéért tartóztatták le. A nyomozás közben régi barátja köpik rá, aztán az élettársáról is kiderül ugyanez. Már csak egy ember van, a zárkatársa, akiben megbízik. Miközben a vonalas ügyésznő inna a véréből, a Svejk-szerű rendőrnyomozó már letudná az ügyet. Az ügyésznő halált kér, a bíró tizenöt évet ad, amit Kreuzer Béla ki is tölti pontosan. Mikor kijön, már 1974 van, és egy teljesen más világot talál."
Még több magazin
magazin
Hörcher Gábor a Drifter után kilenc évvel jelentkezik új dokumentumfilmmel. A rendezőt saját szavaival mindig is a periférián élő karakterek…
továbbmagazin
Egy magyar lány és egy bhutáni fiú felkerekedett, hogy a boldogságot kutatva végigjárják a fiú dél-ázsiai hazáját. Arun Bhattarai és Zurbó Dorottya…
továbbFriss
Székesfehérvári tetoválóművész nyerte a 24 órás filmversenyt
Összeállt az idei cannes-i filmfesztivál zsűrije
11 díjat nyert a Libertate '89 a román filmdíjak gáláján
Egész héten ünnepelhetjük a magyar filmet
Ők nyerték a 11. Savaria Filmszemle díjait
Az animációsok Debrecenbe mennek
Több mint tizenhét országban forgalmazzák A boldogság ügynökét
Breier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.
Filmhu podcast #87: Szabó Kimmel Tamás
Filmhu podcast #86: Breier Ádám
Három pasi és a nagy córesz – végre láthatóvá válik a 21. századi magyar zsidó sors
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié