Nem Albionban, de eddig itt a napszítta Portugáliában legszebb a pálya zöld gyepe. Itt Portóban volt legérdekesebb a nyitó ünnepély: ízléses, nagyszabású, Vasco de Gamásan világfelfedező: holmi hatalmas játékhajóval a pálya kék tengerén. Kék: ez a szín amúgy is a leggyakoribb most az EB-döntő csapatainál. E nagy kékkel csak a harsány vörös veszi fel a színversenyt (pedig a „vörös ördögök”, a belgák idén be sem jutottak). A valaha tiszta vörösben játszó angoloknak mára első számú dressze a fehér-sötétkék. A CCCP nevű egykor híres csapat pedig tíz éve már nem vörösben, de fehér-kékben pompázik (az érzékeny fülű néző viszont hökkenten hallja, hogy Oroszország himnusza az a bizonyos 1936-ban, Sztálin közreműködésével kreált szovjet, más szöveggel...).
Még több magazin
magazin
Egy film, három értelmezés – A boldogság ügynöke egy buddhista királyságban készült, ahol a boldogságot kérdőívekkel mérik. Zurbó Dorottya és Arun…
továbbmagazin
Február végén látott napvilágot a hír, hogy Gerő Marcell Karsai vs. Hungary címmel forgat dokumentumfilmet Karsai Dániel ügyvédről,…
továbbFriss
A boldogság ügynökét választotta a legjobbnak a San Franciscó-i közönség
19 országból érkeznek rövidfilmek az idei BuSho Fesztiválra
A MOME hallgatói kultfilmekhez készítettek új plakátokat
Ingyenesen nézhető Rezes Judit és Szabó Győző házassági drámája
Székesfehérvári tetoválóművész nyerte a 24 órás filmversenyt
Breier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.
Filmhu podcast #87: Szabó Kimmel Tamás
Filmhu podcast #86: Breier Ádám
Három pasi és a nagy córesz – végre láthatóvá válik a 21. századi magyar zsidó sors
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dossziéMég most is felriad rá éjszaka a sötétben és hallja a bárányok szívszorító sírását.
Dr. Hannibal Lecter / A bárányok hallgatnak