Hollywoodi részről a Holt költők társasága kerül elő, Köves elmeséli, hogy inspirálta “lázadásra” az iskolában Robin Williams figurája a mozizás másnapján. Kiderül az is, hogy melyik film a francia megfelelője a Holt költők társaságának.
Kovács Gellért szerint „úgy ábrázolja az amerikai film a pedagógust, mint egy szellemi szuperhőst”, aki tele van emberfeletti erénnyel. Ezzel szemben a Tanári szoba és az Elfogy a levegő a tanár küzdelmét helyezi középpontba. „A magyar filmben mindig lecsapódik a külvilág az osztályteremben” – állapítja meg Köves Gábor, a Megáll az időre is hivatkozva.
Idealizálva látják-e az amerikai filmesek a tanári pályát? Az újságíró inkább az amerikai kommersz és az európai művészfilm között látja a határvonalat, a műsorvezető viszont kifejti, hogy még az olyan amerikai indie drámák, mint a Ryan Gosling-féle Fél Nelson is nemes ideákat köt a tanársághoz, míg az európai filmek inkább lecsupaszítják ezt. Az Elfogy a levegő és a németek által Oscar-díjra nevezett A tanári szoba főhősei mindketten erős női karakterek, mindketten próbálja érvényesíteni azt, amit a közoktatásról gondol, és emiatt falba ütköznek. A Filmszerész szerint az amerikai filmek legalább egy kis „reményt megengednek a tanároknak”.
Köves arra mutat rá, mennyire másképpen „örli fel a rendszer” a tanárokat a kelet-európai és a nyugat európai filmben. Szerinte egyértelműen az Elfogy a levegőnek van szomorúbb végkifejletije. Nagy különbség a kettő között az is, hogy mekkora szerepet engednek a diákoknak a tényleges történésekben. Végezetül arra keresik a választ, hogy miért koptak ki a mentorszerű tanárfigurák a magyar filmből.
Az Elfogy a levegő jelenleg is látható a magyar mozikban.
Az A tanári szoba december 21-től látható a hazai mozikban.
A Nagylátószög korábbi videói a Mozinet YouTube-csatornáján érhetőek el.