magazin

A Viszkis: A közkedvelt bankrabló balladája

A Viszkis rabló, azaz Ambrus Attila nagy port kavart ügye régóta mozivászonra kívánkozik, és legalább ekkora várakozás előzte meg Antal Nimród…

tovább

magazin

Hutlassa Tamás: Ez egy szerencsés együttállás

Filmproducerként többek között a Kontroll és az idei év eddigi legnagyobb magyar filmes sikere, a Kincsem fűződik a nevéhez, legújabb közös munkája…

tovább

magazin

Verzió: Anyák az árvákért

Két dokumentumfilmben is anyák karoltak fel balsorsú gyerekeket a Verzión: Mészáros Márta és az Aurora Borealis - Északi fényt íróként jegyző Pataki…

tovább

magazin

Dobozban a nagy generáció

A hét magyar filmes eseménye egyértelműen a roppant ígéretes A Viszkis premierje, de a tévéből sem hiányoznak a figyelemre méltó hazaiak. Jön film…

tovább

magazin

Verzió: Hátrahagyott anyaország, távoli apaföld

Apák múltjának és fiúk jelenének összefonódása, háború elől menekülő családok, katonai egyenruhás általános iskolások, polgárokat meghackelő…

tovább

magazin

Móga Piroska: Mintha a hegedű oda lenne nőve a nyakamhoz

A filmezést egy nemzetközi produkcióban kezdte gimnazistaként, majd Deák Krisztina filmjében díjnyertes alakítást nyújtott a fiatal Aglajaként, még…

tovább

magazin

Szokatlan szerelmek a Dobozban

Egyértelműen a romantikus vígjátékoké hét, de a szerelmi kalandok mellett komolyabb hangvételű drámáknak is jut hely a tévéképernyőn. Heti ajánlónk…

tovább

magazin

Verzió: Ajánló a Magyar panorámából

Kevesebb, mint egy hét múlva elindul a 14. Verzió Nemzetközi Emberjogi Dokumentumfilm Fesztivál, ahol a nemzetközi mezőny mellett idén egy…

tovább

magazin

Gárdos Éva: A való életet nehéz ábrázolni

Mozikban a Kondor Vilmos bestsellere alapján készített Budapest Noir, aminek rendezőjével, Gárdos Évával beszélgettünk a múlt és a jelen…

tovább

magazin

Budapesti Klasszikus Film Maraton: Visszautazás az időben

Rendhagyó restrospektív fesztivált rendezett idén először a Filmarchívum, és reméljük, nem utoljára. A három napos vetítéssorozat valóságos…

tovább

Lefkovicsék gyászolnak

Breier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.

Filmhu podcast #87: Szabó Kimmel Tamás

Filmhu podcast #86: Breier Ádám

Három pasi és a nagy córesz – végre láthatóvá válik a 21. századi magyar zsidó sors

a teljes dosszié

Rendezőnők a magyar filmtörténetben

Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.

Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő

Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők

Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben

a teljes dosszié
 
hirdetés
 
hirdetés
 
Oroszország nem Moszkva. Moszkvában jelen van a civilizáció.

A szovjet levelezőpajtás

Oszd meg! Az összes idézet