magazin

Mészáros Márta: A film nem hajtás, hanem életforma

Majdnem egy évtizedes kihagyás után tért vissza a nagyvászonra Mészáros Márta, az európai film egyik legjelentősebb alakja, aki magyar nőként…

tovább

magazin

Eltüsszentett forradalom a dobozban

A múlt heti évforduló után, a magyar filmes tévéprogramban továbbra is központi téma 1956 különböző oldalainak bemutatása, sokszor egészen rejtett…

tovább

magazin

Nyerd meg a Fábri100 díszdobozos kiadását!

Két szerencsés Filmhu olvasó elnyerheti a rendező 100. születésnapjára kiadott Fábri100 Díszdobozt, mindössze három rövid kérdésre kell válaszolni.

tovább

magazin

Budapest Noir: Bolyongás a magyar Sin City-ben

Az 1936-ban játszódó Budapest Noir azt a korszakot mutatja be, amikor Magyarországon gyökeret vertek a náci eszmék. Gárdos Éva filmjének alapvető…

tovább

magazin

Ráduly György: ,,A film múzeuma a mozi”

Csütörtökön veszi kezdetét a Budapesti Klasszikus Film Maraton, a Filmarchívum négy napos fesztiválja. Erről a rendhagyó nemzetközi vetítés- és…

tovább

magazin

Kockázatos játékok a Dobozban

Szerencsejáték, reformok, forradalom és emigráció a leghangsúlyosabb témák a Dobozban ezen a héten. Mi viszont nem kockáztattunk, hanem ismét…

tovább

magazin

IM PERFEKT: Döbrösi Laura futurisztikus vakrandija

Hogyan látjuk most a jövőt? Milyen hatással lesz ránk technológiai és szociális szempontokból? Ezekre a kérdésekre keresi a választ Kosti Susan IM…

tovább

magazin

Böszörményi Gábor: ,,Cementes zacskót adtunk a mozijegy mellé”

A Mozinet a magyar és európai művészfilmek egyik legfőbb hazai forgalmazója, portfóliójukban többek között olyan nemzetközi sikerek is szerepelnek,…

tovább

magazin

Mundruczó Kornél: “Ilyen őrült filmet azóta sem csináltam”

Mundruczó Kornélt, a Jupiter Holdja, a Johanna és az amerikai koprodukcióban készülő Deeper rendezőjét a scifi és horrorfilmek katalóniai…

tovább

magazin

Bódy Gábor mesterhármasa

Az idei év több szempontból is jelentős Bódy Gábor, az 1946-ban született és 1985-ben elhunyt filmrendező és videó művész munkássága iránt…

tovább

Lefkovicsék gyászolnak

Breier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.

Filmhu podcast #87: Szabó Kimmel Tamás

Filmhu podcast #86: Breier Ádám

Három pasi és a nagy córesz – végre láthatóvá válik a 21. századi magyar zsidó sors

a teljes dosszié

Rendezőnők a magyar filmtörténetben

Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.

Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő

Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők

Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben

a teljes dosszié
 
hirdetés
 
hirdetés
 
Az igazi szexualitás megköveteli az ego elpusztítását.

Veszélyes vágy

Oszd meg! Az összes idézet