Címke: „metakritika”

Találatok száma: 7

magazin

Erős, szép, hallgatag - A torinói ló kritikái

A Berlinale keddi sajtóbemutatója után sejthető volt, hogy megosztó lesz a Tarr Béla életművét lezáró alkotás, A torinói ló. Sokan elhagyták a…

tovább

magazin

Költői, hideg, halott, gyönyörű - a Womb a kritikái fényében

Cannes nem tudott mit kezdeni a bizonytalan identitású, német-magyar-francia koprodukcióban készült Wombbal, ám a Fliegaufot egyszer már kitüntetű…

tovább

magazin

Végre film vagy jól elmondott butaság?

A szőrös szívű, mocskos szájú kritikusok többsége kezes báránnyá vált a Köntörfalak láttán, az elragadtatottság sóhajait csak itt-ott zavarta meg…

tovább

magazin

A Halálkeringő kritikai fogadtatása

Ki kisebb, ki nagyobb energiákat fektetett a Halálkerigő erényeinek és hibáinak feltérképezésébe, ám a kritikák ritka összhangban értékelik a…

tovább

hír

Az Álom.net kritikai fogadtatása

Tinédzserek, gyerekek szerepeltek a legtöbb új filmben a Filmszemlén, mindenkit izgat, mi van azokkal a generációkkal, amelyekről a magyar film, a…

tovább

hír

A Príma primavera kritikai fogadtatása

A Filmszemle egyik különlegessége volt a hatvanas pályakezdő Edelényi János filmje, amely bár kisebb azonnali visszhangot kapott, "meg lett…

tovább

hír

Az Apaföld kritikai fogadtatása

Először úgy tűnt, az Apaföld nem keltett különösebb feltűnést az idei Filmszemlén, inkább más filmekről lehetett hallani. Tulajdonképpen a Gene…

tovább

És mi van Tomival?

Az alkoholbetegség, a sehová sem tartozás témakörét járja körbe Till Attila harmadik nagyjátékfilmje, az És mi van Tomival?, ami október 31-én kerül a mozikba

Közelebb hozni a periférián élő embereket – Így készült az És mi van Tomival?

Ezt a napot kéne valahogy túlélni pia nélkül

Október végén érkezik a mozikba Till Attila új filmje

a teljes dosszié

BIFF 2024

Október 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.

Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál

Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en

A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál

a teljes dosszié
 
hirdetés

Fekete pont

Szimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.

Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle

Mészöly Anna: Csendes, különös lázadásaim voltak

Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor

a teljes dosszié

Rendezőnők a magyar filmtörténetben

Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.

Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő

Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők

Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben

a teljes dosszié
 
hirdetés
 

Az ég szerelmére, kirúghatom a következőt én?

Natalie / Egek ura

Oszd meg! Az összes idézet