Címke: „metakritika”

Találatok száma: 7

magazin

Erős, szép, hallgatag - A torinói ló kritikái

A Berlinale keddi sajtóbemutatója után sejthető volt, hogy megosztó lesz a Tarr Béla életművét lezáró alkotás, A torinói ló. Sokan elhagyták a…

tovább

magazin

Költői, hideg, halott, gyönyörű - a Womb a kritikái fényében

Cannes nem tudott mit kezdeni a bizonytalan identitású, német-magyar-francia koprodukcióban készült Wombbal, ám a Fliegaufot egyszer már kitüntetű…

tovább

magazin

Végre film vagy jól elmondott butaság?

A szőrös szívű, mocskos szájú kritikusok többsége kezes báránnyá vált a Köntörfalak láttán, az elragadtatottság sóhajait csak itt-ott zavarta meg…

tovább

magazin

A Halálkeringő kritikai fogadtatása

Ki kisebb, ki nagyobb energiákat fektetett a Halálkerigő erényeinek és hibáinak feltérképezésébe, ám a kritikák ritka összhangban értékelik a…

tovább

hír

Az Álom.net kritikai fogadtatása

Tinédzserek, gyerekek szerepeltek a legtöbb új filmben a Filmszemlén, mindenkit izgat, mi van azokkal a generációkkal, amelyekről a magyar film, a…

tovább

hír

A Príma primavera kritikai fogadtatása

A Filmszemle egyik különlegessége volt a hatvanas pályakezdő Edelényi János filmje, amely bár kisebb azonnali visszhangot kapott, "meg lett…

tovább

hír

Az Apaföld kritikai fogadtatása

Először úgy tűnt, az Apaföld nem keltett különösebb feltűnést az idei Filmszemlén, inkább más filmekről lehetett hallani. Tulajdonképpen a Gene…

tovább

Lefkovicsék gyászolnak

Breier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.

Filmhu podcast #87: Szabó Kimmel Tamás

Filmhu podcast #86: Breier Ádám

Három pasi és a nagy córesz – végre láthatóvá válik a 21. századi magyar zsidó sors

a teljes dosszié

Rendezőnők a magyar filmtörténetben

Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.

Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő

Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők

Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben

a teljes dosszié
 
hirdetés
 
hirdetés
 
Szeretik, ha szaxizom. Ahogy szaxizom.

Üvegtigris

Oszd meg! Az összes idézet