magazin
Az emlékezetes alakítások után itt az ideje, hogy az általunk legjobbaknak ítélt magyar filmeket ismét sorrendbe állítsuk. 2022 főleg az…
továbbmagazin
Milyen egy bántalmazó múltjától szabadulni próbáló, de végső soron rossz apa? És milyen egy önző, felelőtlen, de végső soron jó apa? Mindkét…
továbbmagazin
Emlékezetes évet zárt a magyar film, nem csak rutinból mondjuk, tényleg kifejezetten nehéz volt ötre leszűkíteni a legerősebb női alakítások…
továbbpodcast
Az idei év a nyolcvanas évek nosztalgiájáról, A besúgót övező heves vitákról, magabiztos rendezői bemutatkozásokról, és egy női testépítőről szólt,…
továbbMegérkezett magyar mozikba a Lakos Nóra Véletlenül írtam egy könyvet című rendezése, ami a gyerekek és a családok életéről és problémáiról szól játékos, elemelt hangvételben.
Újjászületett a magyar ifjúsági film, és ebben nincs semmi véletlen
Ahol a Bauhaus és a tinilányos hangulat találkozik
Filmgyár podcast #26: Zöld produkciók
a teljes dossziéA Filmhu és az NFI közreműködésében készültő Filmgyár podcast adásaiban a hazai mozgóképipar, a filmfinanszírozás és a filmgyártás szakterületeiről beszélgetünk filmesekkel és a Filmintézet szakembereivel.
Filmgyár podcast #23: Stratégia a magyar animáció fejlesztésére
Filmgyár podcast #19: Reformkori város díszlet épült Fóton
Filmgyár podcast #21: Filmklub hálozat
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié