- Olivier Gérard: A karosszék mélyén (Orson Welles)

JOHN BOORMAN
A Gyilkos túra témája a környezetét kizsákmányoló ember. A Pokol a Csendes-óceánon túlélőfilmje alkalmával egy amerikai hatolt be egy japán szigetére, eme újabb robinzonádban pedig négy városi sért határt, amikor besétálnak a hegylakók otthonát képező erdőkbe.
- Csiger Ádám: A játéknak vége (John Boorman – 1. rész)
- Takács Ferenc: „Ötven a százból” (John Boorman:A királynőért és a hazáért)

AUSZTRÁL ZSÁNER
2008 februárjában Ausztrália akkori miniszterelnöke, Kevin Rudd, első ízben kért nyilvánosan bocsánatot a huszadik századi ausztrál kormányzatok bennszülöttekkel szembeni megalázó, kirekesztő és erőszakos politikájáért, melynek sebei a mai napig nem gyógyultak be.
- Zalán Márk: A didzserido szüntelen búgása (Ausztrál aboriginal filmek)
- Pozsonyi Janka: Nyomkövetők (A kortárs ausztrál western)
- Szabó Ádám: A fenevad gyomrában (John Hillcoat: Halott polgárok szelleme)
- Varró Attila: Két úr sofőrje (George Miller: Mad Max – A harag útja)

REBELLIS ROBOTOK
A teremtője ellen forduló robot képzeténél is régebbi a (férfi)embert bűvkörébe vonó „női android” figurája. A Metropolis (1927) ál-Máriája egyszerre testesítette meg az összes negatív női archetípust, a bűnre csábító Évát, a naiv, de kártékony Pandorát, a babiloni szajhát és a végzet asszonyát. Az eltelt közel 90 évben nem volt olyan filmtörténeti periódus, amelyikben ne bukkantak volna fel nőiségükre apelláló androidok.
- Baski Sándor: Lázadó Évák (A gonosz robot)
- Huber Zoltán: Istenkomplexusok (Josh Whedon: Bosszúállók 2: Ultron kora)

MAGYAR MŰHELY
A Saul fia színtere Auschwitz, de másként idézi meg a történelem mélypontját, mint azt a holokauszt-filmekben eddig láttuk.
- Várkonyi Benedek: „A film nekem mágia” (Beszélgetés Nemes Jeles Lászlóval)
- Soós Tamás Dénes: „Én másképp láttam a vietnámi háborút” (Beszélgetés Zsigmond Vilmossal)

FESZTIVÁL
- Vincze Teréz: Más világok (Titanic: Versenyprogram)
- Huber Zoltán: Túlélési technikák (Titanic:Amerikai függetlenek/ Sötét oldal)

FILMISKOLA
- Kelecsényi László: Hogyan kezdjünk el egy filmet? (Regényes filmdramaturgia)
- Lichter Péter: Derengő folyosók az ismeretlenbe (Avantgárd főcímek)

FILM/REGÉNY
- Sándor Anna: Ragadozó a völgyben (Ron Rash: Serena)
- Tüske Zsuzsanna: Út a vadonba (Susanne Bier: Serena)

KRITIKA
- Muhi Klára: „Ez se és más se...” (Kécza András: Magánterület)
- Simor Eszter: Feminista romantika (Thomas Vinterberg: Távol a világ zajától)

A Filmvilággal féláron mehetsz a Cirkó Moziba! (Részletek a Krónika rovatban.)

A Filmvilág már az interneten (dimag.hu) is előfizethető és olvasható!