ORSON WELLES 100
Orson Welles minden snittjén ott a zseni kézjegye, de az Aranypolgár után soha többé nem engedik meg neki, hogy teljesen szabadon alkothasson. Nincs még egy rendező, akinek életútját ennyi torzó szegélyezné. Őrült, nagyszerű tervek, amelyek csak kompromisszumokkal vagy sehogy sem valósulhattak meg.
- Báron György: Citizen Welles (Orson Welles 100)
- Forgách András: A színész az emberben (Orson Welles a vásznon)
- Olivier Gérard: A karosszék mélyén (Orson Welles)

JOHN BOORMAN
A Gyilkos túra témája a környezetét kizsákmányoló ember. A Pokol a Csendes-óceánon túlélőfilmje alkalmával egy amerikai hatolt be egy japán szigetére, eme újabb robinzonádban pedig négy városi sért határt, amikor besétálnak a hegylakók otthonát képező erdőkbe.
- Csiger Ádám: A játéknak vége (John Boorman – 1. rész)
- Takács Ferenc: „Ötven a százból” (John Boorman:A királynőért és a hazáért)

AUSZTRÁL ZSÁNER
2008 februárjában Ausztrália akkori miniszterelnöke, Kevin Rudd, első ízben kért nyilvánosan bocsánatot a huszadik századi ausztrál kormányzatok bennszülöttekkel szembeni megalázó, kirekesztő és erőszakos politikájáért, melynek sebei a mai napig nem gyógyultak be.
- Zalán Márk: A didzserido szüntelen búgása (Ausztrál aboriginal filmek)
- Pozsonyi Janka: Nyomkövetők (A kortárs ausztrál western)
- Szabó Ádám: A fenevad gyomrában (John Hillcoat: Halott polgárok szelleme)
- Varró Attila: Két úr sofőrje (George Miller: Mad Max – A harag útja)

REBELLIS ROBOTOK
A teremtője ellen forduló robot képzeténél is régebbi a (férfi)embert bűvkörébe vonó „női android” figurája. A Metropolis (1927) ál-Máriája egyszerre testesítette meg az összes negatív női archetípust, a bűnre csábító Évát, a naiv, de kártékony Pandorát, a babiloni szajhát és a végzet asszonyát. Az eltelt közel 90 évben nem volt olyan filmtörténeti periódus, amelyikben ne bukkantak volna fel nőiségükre apelláló androidok.
- Baski Sándor: Lázadó Évák (A gonosz robot)
- Huber Zoltán: Istenkomplexusok (Josh Whedon: Bosszúállók 2: Ultron kora)

MAGYAR MŰHELY
A Saul fia színtere Auschwitz, de másként idézi meg a történelem mélypontját, mint azt a holokauszt-filmekben eddig láttuk.
- Várkonyi Benedek: „A film nekem mágia” (Beszélgetés Nemes Jeles Lászlóval)
- Soós Tamás Dénes: „Én másképp láttam a vietnámi háborút” (Beszélgetés Zsigmond Vilmossal)

FESZTIVÁL
- Vincze Teréz: Más világok (Titanic: Versenyprogram)
- Huber Zoltán: Túlélési technikák (Titanic:Amerikai függetlenek/ Sötét oldal)

FILMISKOLA
- Kelecsényi László: Hogyan kezdjünk el egy filmet? (Regényes filmdramaturgia)
- Lichter Péter: Derengő folyosók az ismeretlenbe (Avantgárd főcímek)

FILM/REGÉNY
- Sándor Anna: Ragadozó a völgyben (Ron Rash: Serena)
- Tüske Zsuzsanna: Út a vadonba (Susanne Bier: Serena)

KRITIKA
- Muhi Klára: „Ez se és más se...” (Kécza András: Magánterület)
- Simor Eszter: Feminista romantika (Thomas Vinterberg: Távol a világ zajától)

A Filmvilággal féláron mehetsz a Cirkó Moziba! (Részletek a Krónika rovatban.)

A Filmvilág már az interneten (dimag.hu) is előfizethető és olvasható!