A kísérletező kedvésről ismert filmes, Kardos Sándor 2009-ben készült interjúnkban beszélt először A sírásóról, amely egy célfotó kamerával rögzített egészestés játékfilm. Ezt a főként lóversenyeknél használatos kameratechnikát Kardos – a világon egyedüliként - először a Résfilmben alkalmazta. A 2005-ös Résfilm számos fesztiválon szerepelt, többek közt Cannes-ban a Rendezők Kéthete programjában. Az addig elsősorban neves operatőrként jegyzett Kardos kíváncsi volt rá, el lehet-e mesélni ezzel a technikával egy nagyobb ívű, bonyolultabb szerkezetű történetet is.

A sírásó – Kardos rendezései közt nem egyedülálló módon – egy kísérleti film, amely valószínűleg ezen okból nem került Magyarországon moziforgalmazásba. Lengyelországban ezzel szemben jóval hangosabb a siker: a film 2011. augusztusában a wroclawi New Horizons fesztiválon elnyerte a szakmai zsűri elismerését, valamint a Filmkritikusok Fipresci díját.

Noha Kardos Sándor elmondása szerint a film lengyelországi forgalmazása a Fipresci-díjhoz tartozott, a fesztivál főszervezője s egyben a forgalmazó cég tulajdonosa már a budapesti Filmszemle vetítés után elhatározta, hogy forgalmazni fogja A sírásót. Muhi András producer – aki Kardos korábbi filmjeinek, a Résfilmnek és az Átváltozásnak is producere volt - azonban a fesztiváloztatás mellett döntött, így került csak most a lengyel mozikba az alkotás.

Kardos Sándor rendező is részt vett a film díszbemutatóján, amelynek a warsói Kulturális Park adott otthont. „A vetítés teltház előtt zajlott, sokan eljöttek és rendkívül  érzékenyen reagáltak a filmre” – mondta a rendező.  „A lengyel közönség néhány tagja elmondta nekem, hogy ott több magyar filmet néznek, mint itthon, és azonnal felismerték Törőcsik Mari hangját” – folytatta a beszámolót Kardos Sándor.

„Másképp tekintenek ott a kultúrára, egészen úgy éreztem magam, mint amikor a rendszerváltás után kimentem Ausztriába”  – mondta Kardos, aki jelenlegi munkáival kapcsolatban eképp nyilatkozott: „Kulturális sivatag lett ez az ország. Az MMKA összeomlása óta nem írtak ki sem kisfilmes, sem kísérleti filmes pályázatot és játékfilmek sem készültek. Két és fél éve nem dolgoztam a szakmámban, helyette a BKF-en magas szinten tanítok egy olyan mesterséget, amelyből képtelenség megélni ma Magyarországon”.