Nyúlfarknyi box office-elemzésünk két magyar filmre terjed ki, az Apaföldre és a Puskás Hungaryre. Mindkét film remek kritikai fogadtatásban részesült, ami az utóbbi esetében érthető, ám az előbbi a Filmszemlén megosztotta az értők közönségét, lásd Báron György szavait a MFSZ játékfilmes szekciójában, de végül a rendre kritikusgyilkosnak bélyegzett Apaföld (tán köszönhetően a jó külföldi visszhangoknak meg a Gene Moskowitz-díjnak) lírai, empatikus, lebegős kritikákat kapott (melyeket nemsokára csokorba gyűjtve nyújtunk át az olvasóközönségnek, és nem lesz más a Puskás Hungaryt méltató írások sorsa sem).
Nem úgy a húsz kópiával induló, pár plázába is befurakodó Puskás Hungary adatai. Igaz itt a budapesti adatok állnak rendelkezésre: a premierhét utáni hétvégén (március 19-22.) 1488 fővárosi által nőtt 5108-ra a leghíresebb magyarnak méltó emléket állító dokumentumfilm nézőszáma, majd a legutolsó hétvégén már csak 687 nézővel éri el nagyjából 5800-as számot. Szó se róla, Almási így is több nézőt ért el, mint a Márió, a varázsló című játékfilmjével, de úgy tűnik, a magyar csak a tévében néz dokut, ha és amennyiben - persze tudjuk, a nézőszám és a minőség gyakran nem jár kéz a kézben, a Puskás-filmmel sincs semmi baj, mindenesetre kár, hogy nem tudta jobban megszólítani a közönségét.