Kezdjük a legalján, hisz az alja is olyan szép: a remek Zöld hentesek című filmet 293-an látták - na, ezzel a nézőszámmal pár hete még simán be lehetett férni az első húszba. Most viszont csak a 49. helyre volt elegendő! Fura, de az ember ennek is hogy tud örülni.

A Moziünnep, vagyis az Olcsó Mozijegy És Jó Néhány Bemutató Ünnepe amúgy megint hegyeket mozgatott meg. Mi már csak egy ilyen árérzékeny nemzet vagyunk, szerintem akciós vakbélműtétekre is tömegek állnának sorba. De hát ha így, hát így - kifejtve kb. valami olyasmi, hogy nem minden gyerek néma, csak a rendes méretű mézesmadzsagot kell elé helyezni. Mindegy.

Szóval a tavalyihoz képest azért volt egy majdnem 30%-os visszaesés a nézők számát tekintve, a bevétel azonban így is ippeghogy meghaladta egyéves társát. És hát a szokásos nyárvégi-őszeleji átlagokhoz mérve - dicshimnusz, felsőfok, szuperlatívusz: a 38. héthez képest a 39. 335%-os növekedést produkált, és a nyomott jegyárak ellenére is 147%-os, azaz másfélszeres lébeáramlás történt. Nyilván sokan elgondolkodnak álmodozón, hogy ja, akkor egész évben moziünnep, az annyi mint, de hát ez sajnos nyilván nem egy egyszerű felszorzásos mívelet.

Sztahanov módjára növeltük a látogatottsági adatokat

A mexikói szociotanmese műfaja szintén nem az a családfelpakolós fajta, ám a Moziünnepre időzítve A zónát máris megnézte 1215 néző - és nyilván eltöprengett a lakógettókba zárt gazdagok, no meg a szétszakadt társadalmak sorsán, a film így a 31. helyen végzett.
Az általunk is propagált új Olivier Marchal-film, a nagy Daniel Auteuil-visszatérés, az MR 73 film noir-os, esős-feketekabátos világa 2690 nézőt szippantott be, de ezzel sem lehetett bekerülni a top 20-ba, igaz, csak épphogy nem, a film a 21. helyen zárt.
 
A Halállista csellós-gothic-dark-mittudomén borongós mangavilága ellenben bekerült az első húsz film közé; a főszereplő fiú kellően fekete haja és a szeme alatti karikák szintén hollószín tónusa következtében nyilván összegyűlt az emók kritikus tömege - szám szerint 3904, és ez (a máskor abszolút dobogót érő) szám a 18. helyre volt elég.
A majd csak október 9-én bemutatandó, amúgy a magyar filmes címadás legsötétebb napjait idéző Kegyenc fegyenc egy David Carradine-nal megfűszerezett stáblistával, könnyed kikapcsolódást ígérően szintén jól szerepelt, 6152 nézővel a 13. lett.

Ulrich Seidl filmjeinek nézettségéről nem kaptunk adatokat


Ugyanígy járt a Liv Tylert a zászlójára tűző, kissé sablonosnak tűnő Hívatlanok is: a nyomokban Antal Nimród-filmjére, az Elhagyott szobára emlékeztető horror, amely persze valós események alapján készült (sok rossz film aggatja magára ezt pajzsként), 11 433 nézőt gerincén futtatott végig némi hideget, és a 6. helyen zárt. Az első hét film zárt amúgy ötszámjegyű nézőszámmal, tanulságos látni, hogy a 7. A sötét lovag lett (10 298), a 4. Star Wars - A klónok háborúja (12 962), a 3. a Trópusi vihar (22 540, négy hét alatt 83 869, legesélyesebb százezres-várományos), a 2. A spanom csaja (24 463) - ergo azért a tömegek gázadása arányaiban nyilván leképezi a mindenkori moziba járók elvárásait - magyarul a tömeg nagy része könnyed, laza szórakára vágyik.

Kimaradt a top 7-ből A tiltott királyság, a Jackie Chan-Jet Li univerzum ékköve, amelyben utóbbi a Majomkirályként tündököl, maradjunk ennyiben, 14 091 néző, 4.hely. S hogy ki lett az első, sosem találnánk ki: egy bizonyos Phyllida Lloyd filmje, a címe valami Mamma Mia!, 33 312 néző (összesen 341 685), totális megdicsőülés, avagy a módosított, mozis Máté-effektus: a gazdagok még gazdagabak lesznek, és most kivételesen a szegényeknek is csurrant-cseppent valami. Ezzel a kissé biblikus hangvétellel zárnám is, drukkolok azoknak, akik a jövő héten is ünnepelnének egy fergetegeset.

(forrás: odeon.hu)