A 98 óta felújított Puskin mozit most a pompa és elegancia jellemzi. Füstüveg és arany – még elérhető árakon. A komfortérzetet növelik a Puskin Kedd ked(d)vezményei, na meg a mobiltelefonos jegyrendelés. Szervezeti felépítése is eltér kissé az eddig tapasztaltaktól, hiszen itt a mozinak nem egyszerűen egy vezetője van, hanem a vezető keze alá dolgozik még három üzemvezető. Közülük az egyiket, Pálfi Győzőt sikerült elcsípnünk a kávézó fölötti igazgatói irodában.

- Miért van szükség ennyi üzemvezetőre?

- Mert ezt egyedül senki se győzné. Váltott műszakban dolgozunk hárman. A műszakban van még két gépész, meg naptól függően egy vagy két pénztáros és jegykezelő.

- Tényleg: mitől függ a látogatottság?

- Hogy milyen az idő, milyen filmek vannak műsoron, és azokat még hány mozi játssza. Például a Fűbenjáró bűn a Puskinon kívül csak a Mammutban és a Művészben megy. Ugyanakkor bizonyos filmek évekig műsoron maradnak a kistermekben. A napfény íze több, mint egy évig futott nálunk.

- Ki választja ki, hogy milyen filmek kerüljenek műsorra?

- A Budapest Film vezetősége osztja el a filmeket.

- Ez nem okoz némi versengést?

- Természetesen nem, hiszen egy cég vagyunk. Ezen belül pedig mindenkinek egy kicsit más a profilja.

- Mi változott a mozi felújításával?

- Egy mozinak jót tesz, ha bővül a kínálata. Így több az esély arra, hogy az emberek bejöjjenek. Gyakorlatilag az egész belső tér átalakult. Korábban volt egy nagyterem és egy kamaraterem. Ehelyett lett egy nagy és két kisebb terem, plusz a galéria a kávéházzal és az Odeon Art videotékájával, aminek a kínálata kompatibilis a moziéval, csak talán egy kicsivel artosabb vonalat képvisel.

- A megújulás milyen irányba mozdította el a mozi anyagi helyzetét?

- Most pontos adatokat nem tudok mondani, de úgy gondolom, rentábilisan működünk.

- Mivel kecsegteti még a Puskin a látogatóit?

- Mondjuk nemzeti filmnapokkal. Thai, holland, indiai, vagy az egyik legsikeresebb, az orosz. Ezen például kizárólag a kilencvenes években gyártott orosz alkotásokat tűztünk műsorra. Nagy volt az érdeklődés a Fellini Fesztivál és persze a francia-magyar rövidfilmfesztivál, a menekülés a rövidfilmbe iránt is. Tavaly pedig a látvány és a vizualitás szerepét vizsgáló tematikus vetítésekkel kapcsolódtunk a Budapest TechShow 2000 kiállítás kulturális programjaihoz. Többek között mozgóképes tárlatvezetést tartottunk ismert rendezők és operatőrök irányításával. Kamondi Zoltán kommentálta Huszárik Elégiáját, Jancsó Miklós a Patyomkin páncélost, Mundruczó Kornél a Szárnyas fejvadászt. Ami pedig legközelebb várható, az a Cigány filmnapok októberben.

- Az artmozik palettáján hova helyezhető a Puskin?

- Egy jó középmozinak mondható. Nem annyira szélsőségesen művész, mint a Művész mozi, és nem is annyira kommersz, mint a multiplexek. Valahol a kettő között lavírozunk. Például a mi programunkba még belefér a Reszkess Amerika!, ami kommersz ugyan, de kevésbé hollywoodi. A schwarcenegger-típusú akciófilmektől azért már óvakodunk. Próbálunk az igényesebb Európai filmeket behozni. Talán még a most újuló Urániának lesz hasonló kínálata.