Ki ez a Takács Ákos, akinek első filmjére 75 millió forintot ítélt meg a Magyar Mozgókép Közalapítvány Játékfilmes Szakkollégiuma? - tették föl a kérdést a filmhu fórumozói a májusi döntés után. A vidéki színpadoknál dolgozó elsőfilmes a Nemzeti Színház rendezői akadémiáját végezte el: "A színházi munkáim során megtanultam hogyan lehet kreatívan együtt dolgozni színészekkel. Már ott is fontos volt az emberek viselkedésének tanulmányozása a különböző szituációkban, melyeknek ma a filmrendezés kapcsán nagy  hasznát veszem." A legutóbb a veszprémi Petőfi Színházban rendező Takács nem végzett filmes iskolát, autodidakta módon igyekezett beletanulni a filmkészítésbe: "Tíz év alatt minden fontos filmet tízszer megnéztem, és módszeresen elolvastam azt, ami erről a szakmáról elolvasható." A rendező-jelölt önkormányzati képviselőként még a politikába is belekóstolt, de elmondása szerint ott is az érdekelte, hogy "lehet-e tenni valamit a kultúra érdekében".

Takács Ákos a valódi filmezéshez a Nemzetiben '93-ban még gyakorlatos színészként dolgozó Dora György producer révén kerülhetett közel, aki '98-ban az Európa expressz társírójává tette. Dora akkori rendezője még Horváth Csaba volt, akivel megintcsak a Nemzetire vezethető vissza a kapcsolat. A sok kritika ellenére Takács mai napig jó filmnek tartja az "első magyar akciófilmet", ami után a Dora-Horváth-Takács trió közösen dolgozott még a Rendőrsztori című tévésorozaton, ennek visszhangtalansága után azonban 2002-ben Dora és Horváth útjai szétváltak: "Volt egy közös koncepciónk a filmezésről, amelynek nyomán majd' tíz évig tudtunk együtt dolgozni; aztán rájöttünk, hogy már máshogy képzeljük a jövőnket", mesélt erről a producer. A válás következtében Dora és Horváth közös gyártó cége, az NBG Entertainment is megszűnt, ami helyett megalakult a New Balance Kft., mely a Pesti Harlemmel lép először a közönség elé.

Dorának nem kellett sokáig keresgélnie új társ után, minthogy Takács Ákos mindig is filmet szeretett volna rendezni. A korábbi forgatókönyvíró hamar megtalálta a közös hullámhosszt a producerrel: "Gyuri hál' istennek olyan producer, aki nemcsak számolni tud, de ért a filmhez is. Egy-egy új ötlettől nem kap szívinfarktust, ha meg tudja rá teremteni a keretet, akkor meg is valósítjuk. Az ilyen producer ritka, mint a fehér holló."

A Csíííz!-be kabaréjelenteket író Novák Csaba sztorijába még szinopszis formájában beleszeretett Takács. "Ennek ellenére nem gondoltam volna, hogy ilyen jól megírja majd élete első forgatókönyvét." - lelkesedett a rendező: - "Csabának van a világon a legjobb humora. A könyv minden pillanatában szórakoztató, miközben teljesen beleviszi a nézőt a sztoriba." A történet egy VIII. kerületbe tévedt budai yuppie-ról szól, akinek ellopják a drága nyugati autóját. A beképzelt úrifiú a kocsi nyomába ered, s természetesen a romákat gyanúsítja, ám miközben megismerkedik a helyi arcokkal, rá kell döbbennie sztereotípiáinak hazugságára. Tehát egyfajta nevelődésregénnyel állunk szemben, aminek a didaktikus élét azonban elveszi majd a bőségesen adagolt komikum az alkotók reményei szerint. A rendező egy speciális műfaji besorolással illeti filmjét: "drámai vígjáték, mely valahol a farce és szociorealisztikus közt helyezkedik el, központban a jellemfejlődéssel."

A Pesti Harlem mellett nem egy mostani magyar film játszódik a VIII. kerületben. Takács azonban nem helyezné egy trendbe filmjét a kevés sikerrel bemutatott Rap, revü, Rómeóval ill. a Nyócker c. animációs filmmel. "Engem elsősorban nem a VIII. kerület érdekel ebben a filmben, hanem a humor és a jó sztori, ami egy 'jó alibit' nyújt ahhoz, hogy elmondhassam a véleményemet a barátságról és a világ dolgairól."

A forgatókönyv a jelek szerint az MMK döntnökeit is meggyőzte, bár biztosan nem ártott az sem, hogy művészeti vezetőnek egy olyan nagy öreget tudtak megnyerni, mint Makk Károly. Az ő kreatív irányítása alatt dolgoztak a forgatókönyv fejlesztésen, majd összeállították a javarészt neves médiaszemélyiségekből álló főszereplőgárdát: így a yuppie szerepében Beleznay Endrét láthatjuk, Görög Zita valószínűleg itt már szóhoz is juthat az Underworld gyors búcsúja után, mellette pedig Gubás Gabi, Margitai Ági és Parti Nóra erősíti még a női vonalat, míg Majka először próbálhatja ki magát a mozivásznon. Az ózdi hős Verebet, a roma autószerelőt alakítja, de mellette kevéssé ismert, valódi roma színészek is föltűnnek majd, mint pl. Nyári Oszkár, Szegedi Dezső vagy a Rap, revü...-ben már látott Csányi Dávid.

A Pesti Harlem látványáért a UCLA-n végzett Forgács Gábor operatőr a felelős. "Már az általa fényképezett Pizzás képi világába is beleszerettem, miközben úgy éreztem, hogy ebben a sztoriban tízszer annyira tudna érvényesülni az ő látásmódja, és igazam is lett", mesélte a rendező.

Hogy miről is beszél Takács Ákos, arról majd az ősz folyamán győződhetünk meg, hisz a tervek szerint a Pesti Harlem akkor debütál a magyar mozikban.