Oliver Stone filmje, az Alexander szerdán került az amerikai mozikba, amellyel kapcsolatban megoszlanak a vélemények: „dicsőséges vereség” vagy „elfogulatlan történet”-ként emlegetik. Egy észak-karolinai internetes lap szerint „A film egyetlen hatalmas kép az önhitségről: a gőgös istenek villámcsapásait rajzolja meg, akár a makedón hódító idejében.”
Vidal szerint a kritikusok félreértik a filmet, amely előremutató alkotás, mivel bemutatja a legendás történelmi figura biszexualitását.
A Nagy Sándor-mozi történelmi kutatásokon alapul. Felhasználták a meglévő ismereteket, mint például a makedón király hiteles forrásokból származó szerelmi ügyeit: úgy férfiakkal, mint nőkkel. Hollywoodban azonban sokan arra számítanak, hogy mindez majd visszaüthet a mozipénztáraknál.
Vidal egy interjúban elmondta, hogy a film szerinte áttörés jelent. „A mozi redszerint utolsóként reagál a társadalomban végbemenő változásokra, de az Alexander esetében bizonyosan markáns munkáról van szó.”
Az akivista regényei és színdarabjai, köztük a The Best Man, gyakran foglakoznak a valaha tabunak tartott homoszexualitás kérdésével. Szerinte az amerikai filmesek saját maguk és a közönség közé falat építettek, amely megakadályozza őket abban, hogy a biszexualitást kiútként mutassák be az elidegenedéstől való félelemből. „Nem kéne annyira csalódottnak lenniük, hiszen ez a közönséget nem zavarja.” – nyilatkozta Vidal.
A The Los Angeles Times a Nagy Sándor-mozit emlékezetesnek tartja, amit – szerintük - kapunk az egy elfogulatlan történet.