magazin

Saját halál

Forgács Péter Saját halál című filmje Nádas Péter novelláját dolgozza fel. A filmben a narrátor tárgyilagos pontossággal és aprólékos…

tovább

magazin

Dokusokk – vita a dokumentumfilmről

Ismét fellángolt a vita a magyar dokumentumfilm lehetséges útjairól. Úgy tűnik, hogy a generációs szakadék mellett a kommunikációs problémák, a…

tovább

magazin

Tejút

A Tejút állapotfilm a mulandóság elfogadásáról. A belenyugvásról. Következésképp: mentes minden póztól-manírtól.

tovább

magazin

Nicolas Fedoroff, a marseille-i fesztivál filmválogatója

Nicolas Fedoroff második ízben jár a magyar Filmszemlén, a marseille-i filmfesztivál filmválogatójaként. A szakember elsősorban a dokumentumfilmeket…

tovább

magazin

HSC - Magyar Operatőrök Társaságának Sajtótájékoztatója

50 éves tapasztalat, nemzetközi színvonal, korszerű technika. A Magyar Operatőrök Társasága a Stáb Iskola által indított képzésekről tartott…

tovább

magazin

A Filmszemle Algyőn

A Magyar Filmszemle keretében idén először vidéki helyszíneken is tartanak szemle-napot a Pesten versenyző művekből, hiszen az ország többi részén…

tovább

magazin

Az első vélemények a Tejútról

Nincs könnyű dolga annak, aki a Tejút kapcsán megkéri a nézőket, foglalják össze a film tartalmát egy mondatban. Még nehezebb a dolga annak, akinek…

tovább

magazin

Túl sok film, meg kevés film

Gyűlnek a népek dögivel, pont úgy, ahogyan tavaly, meg azelőtt, meg azelőtt… Ahogy múlik a hét, úgy bukkan fel egyre több példány a magyar…

tovább

magazin

Produceri találkozó

Több, a produceri szakmát érintő változásról értesülhettek azok, akik részt vettek a Szemle keretein belül megtartott produceri találkozón, ahol a…

tovább

magazin

Európai dokumentumfilm irányzatok

Ha szakmabeliek beszélgetnek a dokumentumfilmről, szinte törvényszerű, hogy előbb-utóbb a finanszírozás nehézségeire terelődik a szó. Nem volt ez…

tovább

Véletlenül írtam egy könyvet

Megérkezett magyar mozikba a Lakos Nóra Véletlenül írtam egy könyvet című rendezése, ami a gyerekek és a családok életéről és problémáiról szól játékos, elemelt hangvételben.

Újjászületett a magyar ifjúsági film, és ebben nincs semmi véletlen

Ahol a Bauhaus és a tinilányos hangulat találkozik

Filmgyár podcast #26: Zöld produkciók

a teljes dosszié
 
hirdetés

Filmgyár podcast

A Filmhu és az NFI közreműködésében készültő Filmgyár podcast adásaiban a hazai mozgóképipar, a filmfinanszírozás és a filmgyártás szakterületeiről beszélgetünk filmesekkel és a Filmintézet szakembereivel.

Filmgyár podcast #23: Stratégia a magyar animáció fejlesztésére

Filmgyár podcast #19: Reformkori város díszlet épült Fóton

Filmgyár podcast #21: Filmklub hálozat

a teljes dosszié

Rendezőnők a magyar filmtörténetben

Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.

Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő

Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők

Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben

a teljes dosszié
 
hirdetés
 

Láttál már olyan nőt, aki lekésett egy cipővásárról?

Die Hard 3. – Az élet mindig drága

Oszd meg! Az összes idézet