Rendezőnők a magyar filmtörténetben

Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.

magazin

Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő

Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan…

tovább

magazin

Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben

Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan…

tovább

magazin

Simonyi Lia, a filmrendezőnő, akinek a filmjeit látta Leni Riefenstahl és Berlinben fesztiváldíjat nyert

Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan…

tovább

magazin

Tüdős Klára, a filmrendezőnő, aki lehetőséghez jutva így reagált: „Itt van hát a szószék, prédikálhatok!”

Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan…

tovább

magazin

Szemes Marianne, a filmrendezőnő, aki először kapott volna nőként rendezői diplomát, de nem adták oda neki

Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan…

tovább

magazin

Herskó Anna, a filmrendezőnő, aki az első diplomás női operatőr is volt

Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan…

tovább

magazin

Megyeri Gabriella, a filmrendezőnő, aki megkapta a diplomáját, de csak a tévében dolgozhatott

Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan…

tovább

magazin

Luttor Mara, aki színésznőként kezdte, a diploma után festő-mázoló, végül rendezőasszisztens lett

Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan…

tovább

magazin

Kolonits Ilona, a filmrendezőnő, aki először könyvkötő és lakatos volt

Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan…

tovább

magazin

Vas Judit, a filmrendezőnő, aki a férjével együtt kapott diplomát

Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan…

tovább

magazin

Csernyevszkaja Natália, a rendezőnő, aki elvégezte a főiskolát és aztán soha nem rendezhetett filmet

Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan…

tovább

magazin

Katkics llona, a filmrendezőnő, aki Rákosi titkárnője volt, Eisenstein operatőrétől tanult, majd gyerekfilmrendező lett

Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan…

tovább

magazin

Mészáros Márta, a filmrendezőnő, akinek indulásakor azt mondták: „óvodások és lányok nem lehetnek filmrendezők”

Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan…

tovább

magazin

Kende Márta, a filmrendezőnő, aki a Tévé Macit és Törőcsik Marit is rendezte

Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan…

tovább

magazin

Singer Éva, aki filmrendező-osztályba járt, hogy Kármentő Andrásné, majd Kármentő Éva néven vágó legyen

Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan…

tovább
az összes dosszié

Lefkovicsék gyászolnak

Breier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.

Filmhu podcast #86: Breier Ádám

Három pasi és a nagy córesz – végre láthatóvá válik a 21. századi magyar zsidó sors

A gyász mindenkiből mást hoz ki – itt a Lefkovicsék előzetese

a teljes dosszié

Semmelweis

Fenegyerek, a kollégái szerint kellemetlen alak, aki nem tartja be a szabályokat, a dühkitöréseitől rettegnek a bábák, de mégis mindenki nála akar szülni — így mutatja be az anyák megmentőjét Koltai Lajos Semmelweis című filmje.

Filmhu podcast #78: Pater Sparrow

Gálffi László: Szeretek nosztalgiázni

Gyógyítani, bármi áron - Orvosok a magyar filmben

a teljes dosszié
 
hirdetés

Rendezőnők a magyar filmtörténetben

Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.

Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő

Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben

Simonyi Lia, a filmrendezőnő, akinek a filmjeit látta Leni Riefenstahl és Berlinben fesztiváldíjat nyert

a teljes dosszié
 
hirdetés
 

Mi az Harry? A NASA olajat talált az Uránuszon?

Armageddon

Oszd meg! Az összes idézet