A Magyar Nemzeti Filmarchívum nem foglalkozik a digitális technikával rögzített filmek archiválásával. A rendszerváltás óta így nagyjából kétezer archiválatlan dokumentumfilm készült. A dokumentumfilmek televíziós megjelenését a Magyar Televíziónak kellene biztosítani, de az MTV - pénzhiányra hivatkozva - nagyon kevés dokumentumfilmet vásárol.
Kisfaludy András |
Ungváry Rudolf súlyos problémának nevezte, hogy a dokumentumfilmes műfajnak nincsen magyar nemzeti filmográfiája, és hogy a műfaj elméleti kérdései máig tisztázatlanok. A probléma orvoslására Ungváry írt egy tanulmányt a dokumentumfilmek tipológiájáról és strukturális vonatkozásairól. A tanulmányról szóló kerekasztalbeszélgetést a MADE megjelentette a Kerekasztalon a dokumentumfilm című könyvben.
Szilágyi Erzsébet a dokumentumfilmek kettős paradigmaváltásáról beszélt. A rendszerváltozás után a dokumentumfilm egyrészt megszabadult a politikai megrendelésektől, másrészt a 90-es évek után a meglévő stílusok mellett megjelentek újak: áldokumentumfilmek, és a játék- és a dokumentumfilmes műfajt ötvöző alkotások. Ez szintén az Ungváry által kidolgozott tipológia szükségességét támasztja alá.
Ezt követően Szilágyi bemutatta az Osiris Kiadó gondozásában megjelent könyvet, mely a MADE egyik tiszteletbeli tagjáról, Ember Juditról szól. Zalán Vince, a kiadó filmes sorozatának szerkesztője kifejezte abbéli reményét, hogy az Osiris Kiadó a jövőben is megjelentet dokumentumfilm rendezőkről szóló könyveket. Kisfaludy a beszélgetés végén bemutatta azt a három könyvet, melyeket a MADE az elmúlt egy évben jelentett meg. A sajtótájékoztató után levetítették A rendszerváltozás dokumentumfilmjei című beszélgetésről készült filmet.