A rendezvény újdonságaként az idei kiállítás plakátját pályázat során választották ki. A meghirdetett pályázatra 55 tervet küldtek be, melyből a zsűri Pócs Péter grafikus művét tartotta a legjobbnak. Erre a plakátra reflektálván kezdte Wahorn András festőművész nyitóbeszédét: a „szinte üres bloody marys pohár” reményei szerint nem magyar tervezők, grafikusok fantáziájának „kifulladását” szimbolizálja, és nem egyfajta nosztalgikus „milyen kár hogy már nem olyan, mint régen” érzést jelenít meg.
Már nem „csak” a nézőközönség bevonzása a cél
Ifjú szavazó a Szemlén |
Wahorn szerint a filmplakát szerepe óriásit nőtt, több vele szemben az elvárás, mint régebben; már nem „csak” a nézőközönség bevonzása a cél, hanem a DVD népszerűsítésében is jelentős tényező. A plakát már „nem csak a pillanat művészete, hiszen beláthatatlan időre lesz szem előtt”. A plakáttervezés, Wahorn értelmezésében nem pusztán szuverén kaland többé, hanem egy összetett szellemi munka, mely különböző érdekeket képvisel.
A kiállítás-sorozat ötletgazdája, Hutlassa Tamás filmproducer reméli, hogy a verseny ösztönző hatással lesz a filmek kampányaival foglalkozó grafikusokra és reklámszakemberekre, hogy minél jobb, színvonalasabb munkákat készítsenek. A nyertes tervező pénzdíjazása bizonyára nem elhanyagolható tényező az ösztönzés folyamatában.
A plakátkiállítás február 1. és 15. közt tekinthető meg. A közönségdíjra a kiállításon, valamint a Filmszemle helyszínein kihelyezett urnáknál lehet szavazni, illetve online a www.szemle.film.hu, a www.filmplakat.hu, és a www.index.hu honlapokon.