Hőségpróbának vetettük alá az alkotókat a Filmhu parányi stúdiójában, a legnagyobb nyári melegben láttuk vendégül Tolnai Klára színészt, Muchichka László producert, aki színészként is felbukkan a filmben, Vida Orsolya írót és Zsótér Indi Dániel író-rendezőt. Ájulás nem történt, helyette egy inspiráló hatású gyártástörténetet tártak elénk. Ők tényleg hasznosan töltötték el a világjárvány hónapjait, a semmittevéstől és a kovászos kenyér sütésétől hamar eljutottak oda, hogy ők bizony filmet fognak csinálni. A történeteik sokszor a covidhoz kötődnek, a megszívlelendő tanulságok viszont általánosak – érdemes belevágni, hiába van csak kevés pénzed.

Olyan történeteket akartunk elmondani, amelyek nem csak a karantén keretei között érvényesek” – mondta el Zsótér a misztikus hangvételű, a bezártság pszichológiai hatásait vizsgáló szkeccsfilmről. Muchichka hozzátette, hogy ugyan feltűnik benne Müller Cecília, mint korszakhitelesítő elem, de amúgy kerülték a túlzottan konkrét utalásokat, például a pandémia vagy a koronavírus szavak használatát. Szóba került az elmúlt időszak több más külföldi karanténfilmje is, Vida először megijedt, hogy learatják előttük a babérokat, de aztán megnyugodott, mivel ezek a művek jellemzően realisztikusan, dokumentarista stílusban közelítették meg a témát.

Tolnait a film elvontsága és misztikuma fogta meg, az az érzés, hogy nem tudjuk eldönteni, egy álomban vagy a valóságban vagyunk. Szerinte A Karantén Zóna arra is alkalmas, hogy visszanézzünk erre a különös időszakra, és mindenki felidézze, milyen vágyai és félelmei voltak, milyen döntéseket hozott. Na meg azért is mondott igent, mert Zsótérral már sok „őrültségben” benne voltak.

Tolnai Klára és Krausz Gergő a Húsbáb című epizódban

Kiderült, hogy az álomcasting elnevezésű Excel táblázatukban összeállított névsor 90 százaléka valósággá vált, és azt is elárultak, hogy történhetett meg, hogy az ötlet megfoganásától számított ötödik hónapban már forgattak. Elmesélték, mennyire emlékezetes élmény volt, a 82 éves Pásztor Erzsivel forgatni, mennyire tartották be az akkoriban érvényben lévő korlátozásokat és szabályokat, és az is kiderül, melyik szkeccsben láthatjuk a rendező lakását, amelyet újra is festett Zsótér és Vida, igaz csak addig a magasságig, ami még mindenképpen látszik a képen.

Az öt szkeccs közül a leginkább ambiciózus, David Cronenberget is megidéző Húsbábban mélyedtünk el a leginkább, amelyben egy influenszer lány, DreamUp Panni szörnyű testi deformációkon megy keresztül. Tolnai Klára felkészülésként rengeteg influenszer-videót megnézett, még saját videókat is felvett a telefonjával, amelyek aztán inspirálóan hatottak a rendezőre, és fontos változtatásra késztették a szkeccs felépítésében. Arról is meséltek, hogyan alakították ki közösen a főszereplő elváltozásának állomásait Hámori Dániel maszkmesterrel, az általa készített prostheticek akár egy nagy költségvetésű horrorban is elfértek volna.

Pásztor Erzsi és Zsótér Indi Dániel a film díszbemutatóján

Muchichka László alakította a narrátort, a film leginkább megosztó szereplőjét. Őszintén beszélt a kételyeiről, és arról, végül, miért érezte jó döntésnek, hogy a karaktere benne maradjon A Karantén Zónában. A Hatóságilag című epizód hozta el számára a legnagyobb kihívást, sétálva kellett úgy végigmondania a szövegét, hogy közben piciket lépdelt a folyosó rövidsége miatt, kerülnie kellett a parketta reccsenős részeit, és mindössze öt rontási lehetősége volt, mivel a snitt végén kerül fel az ajtóra a karantén matrica, és abból mindössze hat volt a produkciónak.

Jó hírünk van A Karantén Zóna rajongóinak, a jelenlévő négy fő határozottan kijelentette, hogy fognak még együtt filmet csinálni. A film pár kattintással elérhető az HBO Max kínálatában.

Menetrend:

  • 1:20 – Mindenki csinált mindent
  • 6:36 – Ugrás a startmezőre
  • 12:29 – A karanténfilmek problémája
  • 18:30 – Kovászkészítéstől a forgatásig
  • 31:40 – A covid-szabályok betartása
  • 38:27 – Pásztor Erzsi a forgatáson
  • 43:23 – Testhorror és az influenszer lány
  • 52:28 – Párkapcsolati közhelyek
  • 59:35 – Hámori Dániel rémísztő maszkjai és művégtagjai
  • 1:02:15 – Muchichka László miért van a filmben?
  • 1:10:40 – Improvizációk és a narrációval járó kihívások
  • 1:18:58 – A szkeccsfilmek csapdája és a sorrend
  • 1:25:30 – A meg nem valósult végefőcím

A podcast meghallgatható a lenti lejátszóra kattintva, fent van az Anchor, a Spotify, az Apple és a Mixcloud oldalán, illetve más népszerű podcast-alkalmazásokban is elérhető.