A „telepre” érkező idegen vad veszekedéseknek, féltékenykedéseknek válik a szemtanújává, idővel azonban egyre nyilvánvalóbb, hogy nem annyira passzív résztvevője, mint inkább aktív részese az eseményeknek.
Egy-egy elejtett megjegyzés, egy-két fura nyom minduntalan emlékezteti hősünket valamire, de hogy mire, maga sem tudja. Janisch filmje feltűnő rokonságot mutat a francia „új regény” szemléletével és technikájával; sajátos, kihagyásokon, nézőpontváltásokon alapuló szerkezetével – az irányzathoz hasonlatosan – a valóság teljes megismerhetőségét kérdőjelezi meg.
A film a gyanútlan nézőt folyamatosan arra ösztönzi, hogy megpróbálja összerakni ezt az időrendjében és eseményláncolatában felborult sztorit, a történet egyes motívumainak ismétlődései azonban nem lehetséges kiindulópontok az értelmezésben, mint inkább arra szolgálnak, hogy még inkább összezavarjanak.
Míg a Hosszú alkonyban mindössze a valóság és az álom egymásba játszó szintjeire kellett összpontosítanunk, az átmeneteket pedig világos cezúrák jelezték (az ajtó becsapódása a lepattant szállodai szobában, a főszerepet játszó Törőcsik Mari elalvása-felébredése etc.), a Másnapban homályos marad, mind a szintek száma, mind pedig a váltásuk ideje.
A hatványok ilyetén fokozása bonyolult, megfejtésre váró matematikai művelethez teszi hasonlatossá a filmet, nem annyira az válik a történet tétjévé, jóllehet egy thrillerről van szó, hogy megtudjuk ki a gyilkos, mint inkább az, hogy összerakjuk valahogyan az eseményeket, megértsük, mi is történhetett a szereplőkkel „másnap”.
A főszerepet játszó Gáspár Tibor kitűnő, visszafogott színészi játéka ellenére, a film kevésbé érint meg érzelmileg, jóllehet olyan, emocionálisan felkavaró témákat feszeget, mint a gyilkosság, az erőszak vagy a halál. Pedig Janisch, mint azt a gyilkosa elől a nádasba menekülő Derzsi Bori brutális kivégzését bemutató szcéna bizonyítja, a néző érzelmi manipulációjához is kiválóan ért, ebben a filmjében azonban a szerkezet túlzott cizelláltságának, bonyolultságának köszönhetően a forma minduntalan felülírja a tartalmat, elidegeníti nézőjét az átéléstől.