hír
Utazásra invitál a Francia Intézet legújabb filmvetítés-sorozata: október 15. és 31. között csupán 17 nap alatt az erdő mélyén megbúvó falucskából…
továbbhír
Online rendezik meg a 11. Frankofón Filmnapokat április 22. és május 2. között. A válogatásban a nyolc, magyar felirattal is elérhető játékfilmen…
továbbhír
A közelgő nemzetközi nőnap alkalmából ingyenesen nézhetjük meg négy női rendező kevésbé ismert alkotását. A Francia Intézet Nők a kamera mögött című…
továbbhír
Felújított érzéki klasszikus Velencéből és cannes-i sikerfilmek is műsoron vannak ezen a héten a 10. Frankofón Filmnapokon. A heti programból…
továbbhír
A Budapesti Francia Intézet szeptember 12-től Az érzékelés birodalma címmel folytatja rendszeres filmvetítéseit 200 fős mozitermében. Az október…
továbbhír
A Budapesti Francia Intézet áprilisban folytatja rendszeres filmvetítéseit, ezúttal egy, az apaságról szóló sorozat keretében. A Mindent apámról…
továbbhír
A Budapesti Francia Intézet reklámfilmjét beválogatták a június 12. és 17. között zajló Annecyi Nemzetközi Animációs Filmfesztivál rövidfilmes…
továbbhír
2016. október 14-21. között a francia új hullám filmjeit vetíti a Francia Intézet és a Premier Kultcafé, a magyar filmkritika doyenje, Bikácsy…
továbbhír
A Budapesti Francia Intézet 200 fős digitalizált moziterme ősszel is várja nézőit. Szeptember 8-án a Bang gang (egy szerelmi történet a mából) című…
továbbhír
Az első alkalommal megrendezett fesztivált Szabó István nyitja meg, akitől néhány rövidfilmet is levetítenek, a második napon Tonino Benacquista, az…
továbbAz alkoholbetegség, a sehová sem tartozás témakörét járja körbe Till Attila harmadik nagyjátékfilmje, az És mi van Tomival?, ami október 31-én kerül a mozikba
Közelebb hozni a periférián élő embereket – Így készült az És mi van Tomival?
Ezt a napot kéne valahogy túlélni pia nélkül
Október végén érkezik a mozikba Till Attila új filmje
a teljes dossziéOktóber 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.
Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál
Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en
A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál
a teljes dossziéSzimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Mészöly Anna: Csendes, különös lázadásaim voltak
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dossziéEnnek az éremnek két oldala van. Mi van, ha sarokba szorít engem, és én célzom meg magát? Mert történjen bármi, nem hagyom, hogy az utamba álljon. Szemtől szemben ülünk igen, de én nem fogok habozni, egy pillanatig sem.
Neil McCauley / Szemtől szemben