magazin
Hajdu Szabolcs húsz éve bemutatott első filmje kiválóan öregszik. A Macerás ügyek szilaj megoldásai két évtized távlatából ha lehet még…
továbbmagazin
Érzékenyek, vagy éppen szemtelenek, új perspektívákat nyitnak, vagy pont a sztereotípiákra erősítenek rá, drámaiak és mélyek, vagy inkább a…
továbbmagazin
Bár nekünk minden nap a magyar film napja, április 30-án hivatalosan is a hazai mozit ünnepeljük. A Magyar Nemzeti Filmarchívum ma különleges…
továbbpodcast
A Macerás ügyek szerelmi háromszögének hősnője, összeomló filmrendező az Off Hollywoodban, a Bibliothéque Pascal latex-ruhás dolgozó anyája, A rossz…
továbbmagazin
Már csak kettőt kell aludni, és kiderül, hogy lesz-e újabb magyar Oscar-díjas film. Addig is a Saul fia egyik alkotójával, az amerikai operatőrök…
továbbmagazin
Hajdu Szabolcs múzsájával, Török-Illyés Orsolyával beszélgettünk a Bibliothéque Pascal apropóján. A színésznő mesélt megismerkedésükről és kettejük…
továbbmagazin
Október közepe óta fut a mozikban Hajdu Szabolcs második nagyjátékfilmje, a Tamara. A rendező hamarosan forgatni kezdi következő munkáját, a…
továbbFriss
Júniustól forog Nemes Jeles László új filmje
Kelet-közép-európai nők küzdelmei a Little Europe Filmfesztiválon
Itt az El kell, hogy engedj a Demjén-film szereplőinek előadásában
Andrew Scott és Paul Mescal misztikus párosa a magyar mozikba is beköltözik
Egy magyar kötődésű kisfilm versenyez Cannes-ban
Így változtatja meg az embert, ha egyben legyalogolja a Kékkört
Breier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.
Filmhu podcast #87: Szabó Kimmel Tamás
Filmhu podcast #86: Breier Ádám
Három pasi és a nagy córesz – végre láthatóvá válik a 21. századi magyar zsidó sors
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dossziéNézzenek rám, a zuhany alatt rejszolok — ez a napom fénypontja. Innen már csak rosszabb lesz.
Lester Burhnam / Amerikai szépség