magazin
Vajon miért kapott külön kiskönyvet Denis Villeneuve, ha a tízes évek eleje óta minden filmje eggyel rosszabb, mint az előző? És ki a…
továbbhír
Megjelent a Prizma harmadik filmes könyve, a Kino Latino – Latin-amerikai filmrendezőportrék, ami a magyar szakirodalom által eddig szinte teljesen…
továbbmagazin
Egy hete vetettük bele magunkat a 22. szarajevói filmfesztivál sűrűjébe: az időnk nagy részét továbbra is a Talent Szarajevó programjain töltjük, de…
továbbmagazin
Lehet-e, érdemes-e tanítani a forgatókönyvírást, vagy minden a tehetségen és a tapasztalaton múlik? Az oktatás elnyomja a kreativitást? Mit jelent…
továbbhír
Új filmfesztivál a láthatáron! Két hét múlva kezdődik a KinoFlow Kísérleti Film Fesztivál, ahol a nemzetközi avantgárd színtér legjobb kisérleti…
továbbhír
A Prizma filmművészeti folyóirat néhány hete elindította saját weboldalával párhuzamosan futó, kizárólag a kortárs avantgárd / kísérleti filmes…
továbbhír
Kapható végre a Prizma 9, vagyis a Batman-szám! Egyelőre csak néhány pesti boltban: Írók Boltja, Fókusz könyváruház, Toldi mozi pénztár, ELTE BTK…
továbbhír
Kapható végre a Prizma 8! Egyelőre csak néhány budapesti boltban: Írók Boltja, Fókusz könyváruház, Toldi mozi pénztár, ELTE BTK jegyzetbolt, Odeon…
továbbhír
A hosszúra nyúlt nyári szünet elteltével a Prizma filmművészeti folyóirat online verziója, a prizmafolyoirat.com megújult külsővel folytatja a munkát.
továbbhír
A múlt hónapban a már megszokott filmelemzések és kritikák mellett a Prizma Online-on közzé tették az első részleteket a február második hetében…
továbbFriss
Mineralógus nyerte a Filmtettfeszt fődíját
A Véletlenül írtam egy könyvet Amszterdamban és Tallinnban kezdi fesztiválkörútját
Chilton Flóra és Tóth Luca animációs terve is nyert a Cinemira pitch fórumán
Varjúhullás és kődobálás a Platon Karataev új klipjében
Angelina Jolie a Zeneakadémián és az Operaházban is énekelni próbál
A Január 2-vel rajtol a 8. Zsigmond Vilmos Nemzetközi Filmfesztivál
Szimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Minél boldogabb országban élsz, annál kevésbé érted ezt a filmet
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéAz Egy nap rendezőjének második nagyjátékfilmje a 81. Velencei Nemzetközi Filmfesztiválon, a Biennale College – Cinema szekcióban mutatkozott be. Szilágyi Zsófia filmje egy válásból fakadó költözés történetét mutatja be.
Szilágyi Zsófia költözős filmjét is díjazták a 20. CineFesten
Csoda, ha a rendező és a producer még szóba áll egymással Velencében
Elváltnak lenni sokkal jobb, mint nem - Megjött Szilágyi Zsófia új filmjének előzetese
a teljes dossziéVizualitás, verbális vizualitás, képelemzés, színdramaturgia, technikai művészetek, célfotókamera, színelmélet… Kardos Sándor a METU-s tanítványainak írt tanulmányának részei nem alkotnak zárt rendszert, a képalkotás elméleti és fogalmi feltételeiről való gondolkodás nagyon különböző útjait próbálják integrálni.
Kardos Sándor nyári egyeteme: Kontár-hű ábrázolás
Kardos Sándor nyári egyeteme: A Szaturnusz gyűrűje
Kardos Sándor nyári egyeteme: Az emberiség kimeríthetetlen tartalékai - Első rész
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié