magazin
Nyár elején, közvetlen állami támogatás nélkül forgatta le Goldberg Emília első nagyjátékfilmjét, ami az 1930-as évek hírhedt bérgyilkosa, Pipás…
továbbmagazin
Szőcs Petra első nagyjátékfilmtervét robot apácákról egy román árvaházban élő albínó árvára cserélte, és ez bejött: a Dévát a velencei filmfesztivál…
továbbmagazin
Március 29-én indul Lengyel Balázs első nagyjátékfilmje, a Lajkó - Cigány az űrben országos moziforgalmazása, de a legkíváncsibbak már a hét végén…
továbbmagazin
„Egyesek szerint ez egy megérkezés-történet, mások szerint a teljes elidegenedésé" - mondja filmjéről Kristóf György. Mozikban a Cannes-ban az Un…
továbbmagazin
Külföldön hiányolta a lelkesedést, itthon viszont felvillanyozódott Pálfi György, aki tíz év után újra nagy költségvetésből forgathatott: Kanada és…
továbbmagazin
Új magyar debütmozi forog a Filmalap támogatásával: a Lajkó - cigány az űrben szatirikus fekete komédia Bacsó Péter klasszikusa, A tanú után…
továbbmagazin
Szeptember végén mozikba kerül a Kút, Gigor Attila legújabb nagyjátékfilmje. A rendező egy igazi örökzöld slágert választott az egyik…
továbbhír
Vasárnap estétől hétfő hajnalig tart az Oscar-váró buli az AnKERT-ben Budapesten, ahol a díjátadó közvetítése előtt, kerekasztal beszélgetéssel,…
továbbmagazin
Hirtelen nagyon felgyorsultak az események a KMH Filmnél, szinte utolérik egymást a megvalósítandó filmtervek, tudtuk meg Pusztai Ferenc…
továbbhír
A Les Arcs European Film Festival koprodukciós fórumán Pálfi György, Nagy V. Gergő és Ruttkay Zsófia A hang (The Voice) című filmterve elnyerte az…
továbbSzimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Minél boldogabb országban élsz, annál kevésbé érted ezt a filmet
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéAz Egy nap rendezőjének második nagyjátékfilmje a 81. Velencei Nemzetközi Filmfesztiválon, a Biennale College – Cinema szekcióban mutatkozott be. Szilágyi Zsófia filmje egy válásból fakadó költözés történetét mutatja be.
Szilágyi Zsófia költözős filmjét is díjazták a 20. CineFesten
Csoda, ha a rendező és a producer még szóba áll egymással Velencében
Elváltnak lenni sokkal jobb, mint nem - Megjött Szilágyi Zsófia új filmjének előzetese
a teljes dossziéVizualitás, verbális vizualitás, képelemzés, színdramaturgia, technikai művészetek, célfotókamera, színelmélet… Kardos Sándor a METU-s tanítványainak írt tanulmányának részei nem alkotnak zárt rendszert, a képalkotás elméleti és fogalmi feltételeiről való gondolkodás nagyon különböző útjait próbálják integrálni.
Kardos Sándor nyári egyeteme: Kontár-hű ábrázolás
Kardos Sándor nyári egyeteme: A Szaturnusz gyűrűje
Kardos Sándor nyári egyeteme: Az emberiség kimeríthetetlen tartalékai - Első rész
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié