A több mint 110 millió dollár összköltségvetésű Walden Media produkció április vége óta nyolc hetet forgatott a Babelsberg Stúdióban berlini és potsdami helyszíneken. Frank Coraci rendező és stábja most továbbvonul Görlitz-be, hogy további öt napot töltsön el a német-lengyel határon álló városban.

A német részről befektetett félmillió euró önmagában Görlitz-ben kerül elköltésre, várhatóan mintegy 300 %-os, másfél milliós forgalmat generálva. Összességében a kb. 55 millió eurós gyártási költség fele marad Németországban. Legutóbb Jean-Jaques Annaud Ellenség a kapuknál című 90 millió eurós megamozija hagyott itt hasonló összegeket: 50 milliót a Berlin-Brandenburg régióban.

"Brandenburg, Berlin és Közép-Németország egyedüli lehetőségeket kínál", állítja Henning Molfenter, a 80 nap német koproducere, "a helyszínek kitűnőek, bármivel szolgálni tudunk a Déli-tengereket leszámítva... Az infrastruktúra, a hotelek, a szállítás, az éttermek és a széles körű kikapcsolódási lehetőségek gyakorlatilag verhetetlenek."

"Árak tekintetében egyértelműen alámegyünk olyan városoknak, mint Párizs, London és Róma, és, akár a kelet-európai versenytársak, mint Prága és Budapest esetében, a versenyképességünk nagyban függ az adott projekttől. A helyi filmalapok bármilyen szintű támogatása alapvető tényező a produkció megszerzésében, ezek a pénzek segítenek kompenzálni a hátrányokat az európai versenyben, és a támogatás összegénél sokkal több pénzt hoznak Németországba."