Bollywoodban az utóbbi években egyre nyíltabbá váló erotikus képi ábrázolásnak járt utána a Reuters New Delhi újságírója, Y.P. Rajesh. A riport szerint merész színészek és színésznők félredobva az óvatosságot és ruháikat is, olyan szerelmes figurákat alakítanak, mint például prostituált, házasságtörő férj és feleség, playboy, akiket korábban ritkán mutattak a vásznon.

Ma már nemcsak a sztárok csókolóznak a filmekben, hanem egyre bátrabban mutatják meg a szerelmi jeleneteket, sőt egy esetben már leszbikus kapcsolatot ábrázoló mozit is készítettek. A romantikus parkbeli futkározás helyét ma a fürdőszobában és az úszómedencében, vagy egy egzotikus tengerparton, a szerelmesek közt zajló játékos birkózás vette át, ahol a szereplők ma még fürdőruhát viselnek.

„Az indiai társadalom kezd egyre elnézőbbé válni” – mondta Mahesh Bhatt veterán filmes, aki Jism (Test) című filmjével az új, több erotikát mutató trend egyik úttörője. „Az emberek nem szégyellik kimondani, hogy több szexet akarnak. A közönség, amikor találkozunk vele, ezt teljesen őszintén vállalja is. Így Bollywoodban egyre többen hiszik, hogy a nyíltabb filmek biztonságos kapcsolatok kialakítására bátorítanak.” Az indiai rendező szerint ezek a filmek vonzani fogják a nézők egy bizonyos körét, akikkel majd egyfajta mérsékelt áttörést lehet elérni. A Jism című film, ami egy házasságtörő feleség története, kapcsolódik egy tucat másik, a szexualitást bemutató filmhez, és ezzel magyarázható a mozi kiugró sikere. Hivatalos közlés szerint jövőre tíz hasonló filmre számítanak.

A szex jól eladható, kiválóan működik, ha van hozzá egy megfelelő történet” – mondta Tara Adarsh bollywoody kritikus. „A kábeltelevíziózással nagyon sok western érkezett, és ez természetesen hatott az indiai családokra, így mára az emberek megengedőbbé és nyitottabbá váltak.”

A változás ellenére a szex áttörése még nem elsöprő Bollywoodban, hiszen nincs teljes meztelenség a filmvásznon. Mégis, a kritikusok és a szociológusok szerint, az új trend nagy előrelépést mutat a prűd indiai társadalomban. Enne eredménye volt a Kamasutra is, ami felfogható az ősi indiai szerelmi művészet tanulmányaként.

A pornográfia és a homoszexualitás továbbra is illegális Indiában, valamint szigorúak a cenzúratörvények. A nagyvárosokon kívül az emberek még mindig követik a saját magukra erőltetett morális szabályokat, és rosszallóan néznek azokra a párokra, akik nyilvános helyen fogják egymás kezét vagy csókolóznak.

                   Barátnőkre vigyázó rendőr - Reuters 2004

Remélhetőle már nem sokáig él az a bollywoodi a minta, miszerint a férfi két, az örökkévalóságot jelentő csókolózással megkéri a nő kezét. Hamarosan sem madarak, méhek vagy virágok sem fogják megszakítani a szerelmeseket
ábrázoló jeleneteket a filmvásznon.

A Julie című film női figurája, aki egy rendkívül gyönyörű nő, prostituáltként végzi miután barátja egy együtt töltött éjszakát követően elhagyja. Ezzel a forgatókönyv elegendő lehetőséget hagy arra, hogy szerelmi jelenetek ismétlődjenek a filmben.

Mallika Sherawat színésznő szerint most van itt Bollywood ideje, hogy igazivá váljon. „Ha a különböző gyógyszereket, mint a Viagrát elfogadta a társadalom és az egész világ, azért hogy vágykeltőként használja, akkor mi a probléma az általunk készített audio-vizuális droggal, amit mozinak hívnak, és szintén vágyat ébreszt.” – mondta a színésznő.

Mallika Sherawat  debütáló mozijában, a Khwahish-ban (Vágy) tizenhét alaklommal csókolózik a filmben. Másik munkája a Murder, amely nyáron jön ki, különleges harcművészeti munka.

Éles megfogalmazásaival gyakran az újságok címlapjaira kerülő színésznő szerint Bollywood naivnak, ártatlannak és lojálisnak festi le az indiai nőket, ami természetellenes. „Sok nőt olyan tudatlannak mutatnak, mintha szerintük egy csóktól is teherbe lehetne esni. Hogyan lehetséges egy ilyen tudatlan, hiteltelen figurát eljátszani? A nők a való életben pont, hogy nem ilyenek” – mondta a modellből lett színésznő.

Shiv Vishwanathan, aki egyike india vezető szociológusainak, egyetért Sherawattal, miszerint Bollywood új arca azt mutatja, hogy a művészet utánozza az életet. „Mindez a globalizációnak köszönhető” – mondta a társadalomkutató. A nyugati, piaci alapú gazdasági változások 1991-ben köszöntöttek be azzal, hogy Indiában megjelentek a multinacinális cégek, műholdas televízióadások, és könnyebbé vált elutazni a világ bármely részére.

„Ahogy egyszer a szocializmus is véget ért, ugyanígy befejeződött a test és más tiltott dolgok feletti tilalom is. Mély jelentése van a vágy kirobbanásának, és a filmek bizonyos értelemben reagálnak erre.” – mondta Shiv Vishwanathan.