A Duett születésével kapcsolatban Politzer Péter elmondta: „Operatőr barátom, Dobóczi Balázs és Bakos István producer szerettek volna készíteni egy természetfilmet, amelyhez az Állatkerttől kértek kölcsön két keresztespókot, amelyekkel technikai próbafelvételek készültek. Ebből az anyagból kezdtem el dolgozni. Zenét kerestem először a képekhez, ez határozta meg a film hosszát is.
A képek nem egy konkrét történet mentén voltak felvéve, hanem véletlenszerűen rögzítették, mintegy húsz percben az, amit a pókok éppen csináltak. Az egész felvétel inkább optika-, kamera- és világításpróba volt. A filmnek ebben a stádiumában nem volt rendezője, kiforrt koncepciója, így amikor két évvel később hozzám került a nyersanyag, azt tehettem vele, amit akartam. Történetet kerestem benne. A vágás természetéből adódóan érzelmeket is sikerült két keresztes pók találkozáshoz kapcsolni, például ijedtséget vagy éppen fenyegetést, amint azt látod, hogy az egyik állat a lábát rázz.”
„A filmecske nagyon megnyerte Muhi András producer tetszését, az ő segítségével sikerült a cinemascope felnagyítás, Meskó Zsolt pedig a kapocs volt köztünk és az SPI között, illetve anyagilag is beszállt a 15 kópia elkészítésébe.”
Arra a kérdésre, hogy csak alkalmi kirándulást tett, vagy tartósan a rendezői pályán szeretne maradni Politzer úgy válaszolt "A Duett egyedi vállalkozás, vágói játék, alapvetően vágó vagyok. De ha akad még filmkészítési lehetőség, akkor azt nem fogom elszalasztani.”
Politzer Péter másik, szintén saját rendezésű kisjátékfilmjével, a War Next Doorral kapcsolatban hasonló céljai vannak, mint a Duett-tel, vagyis hogy moziba kerüljön, és széles közönség előtt legyen levetítve. Egyelőre ezzel kapcsolatban csak remények vannak, konkrét megállapodás még nincs egyik forgalmazóval sem.