A Berlinalén debütált a Viharsarok, amely a meleg szerelemről, a ki nem mondott szavak súlyáról és az elfogadásról mesél. Császi Ádám alkotását szombaton és vasárnap vetítik a Filmhéten.
Nézz bele a filmbe!
A rendező a Filmhunak adott interjújában a következőket mesélte a szereplőiről: "Nagyon hosszú szereplőválogatás és számtalan próbafelvétel előzte meg választásom, így pontosan tudtam, hogy kik ők és mire képesek. Egyikük sem tapasztalt színész - ez tette nehézzé a munkát. Én viszont nem is kidolgozott alakításokat, hanem nyers és hiteles emberi jelenlétet akartam. Ám ahhoz, hogy igazi partnerekké váljunk, el kellett kezdenünk bízni egymásban. Próbáltam őket minél jobban behúzni az anyag világába, nagyon sokat voltunk együtt, rengeteget próbáltunk - eleinte nem is a film jeleneteit, csak improvizáltunk. Nagyon komolyan készültek a filmre, elkötelezett társaim voltak. Például Sütő Andrisnak pontos edzésterve, étrendje volt, és Muhi András Pires több hónapig gyötörte a focival. Varga Ádámot leküldtem a forgatás helyszínére, ahol egy tanyán dolgozott, hogy megismerje a miliőt, amelyben karaktere él".
Ha eddig lemaradtál volna róla, akkor mist pótolhatod: a Filmhéten október 18-án és október 19-én vetítik a Viharsarok című filmet. A jegyek egységes 610 forintos áron vásárolhatók.
Még több magazin
magazin
November 15-én kilencedik alkalommal rendezik meg az Inkubátor Program pitchfórumát. Dóczé Péter filmtervében az idilli nyaralás során mélyen…
továbbmagazin
Unortodox családmodell, antik filmtekercsek alapján történő családfa- és eredetkutatás, egy iráni földalatti filmmozgalom és egy nő, aki úgy ápolja…
továbbAz alkoholbetegség, a sehová sem tartozás témakörét járja körbe Till Attila harmadik nagyjátékfilmje, az És mi van Tomival?, ami október 31-én kerül a mozikba
Közelebb hozni a periférián élő embereket – Így készült az És mi van Tomival?
Ezt a napot kéne valahogy túlélni pia nélkül
a teljes dossziéOktóber 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.
Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál
Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en
A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál
a teljes dossziéSzimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Mészöly Anna: Csendes, különös lázadásaim voltak
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié