A Tour egy szenvedélyes amatőr biciklista egy napját meséli el, amelyben a főhős vágya, még hogyha hamis módon is, de teljesül egy félreértésből kifolyólag. "Többet nem mondanék, mert lelövöm a sztori csavarjait és poénjait, de annyit elárulok, hogy a Tour de France legkeményebb hegyi szakasza és Lance Armstrong körül forog a dolog. Ez éppen aktuális, mi is forgatás ideje alatt tudtuk meg, hogy Armstrong folytatja profi pályafutását." - árulta el Simonyi Balázs.

A Tour de France és Lance Armstrong körül forog a dolog

Noha eddigi filmjeiben (Originál láger, Kő, papír, olló) Simonyi előszeretettel használt amatőr szereplőket, most mégis profi, ismert színészekkel dolgozott a biciklisfilmen: a főszerepet a Nemzeti Színház színésze, Gazsó György játssza.
"A főszereplő személye nagyon fontos volt a film egészét tekintve, ráépül minden. Gyurinak sikerült egy rendkívül szerethető, mackós álmodozót megformálnia, akivel könnyen lehet azonosulni." A lelkes biciklista földmérő kollégáját Fenyő Iván alakítja. "Fenyő Iván barátomat közel 10 éve ismerem, sokáig jártunk együtt Földessy Margit drámastúdiójába. Régóta terveztem vele egy közös munkát, pont olyan karaktert szerettem volna neki adni, ami elüt az eddigi filmes figuráitól, valamint szembemegy a beskatulyázott amorózó celeb imidzsével. Örömmel vállalta a - tényleg egészen speciális - mellékszerepet, nagyon komolyan vette és lelkesen dolgozott a karakteren." A harmadik szereplőnek, aki a film egész bonyodalmát indukálja, Bognár Tamásnak eddig inkább csak a hangját ismerhettük, a TV2 station voice-ja, ő mondja a műsorajánlókat, de Simonyi szerint korpulens alkata, határozott fellépése kiválóan passzolt a megírt karakterhez.

Egy rendkívül szerethető, mackós álmodozó


A filmet az idei, miskolci Cinefest keretében megrendezésre kerülő Celluloid Workshop keretében készítették az alkotók. Simonyi már többször pályázott sikerrel a Celluloid Workshopnál: így készült Kő, papír, olló című munkája, és a Tóth Barnabásal közösen jegyzett Egy szavazat is. "A film elkészülésének alappillére az évente megrendezésre kerülő miskolci Celluloid Workshop volt, akik évről évre áldozatos munkát végeznek azért, hogy minél több fiatal filmes kipróbálhassa tudását viszonylagosan profi körülmények között, filmszalagra forgatva. Ez nyilván kompromisszumos, könnyített költségvetést jelent, minimális vlágítást, nagyon kicsi és rugalmas stábot, limitált nyersanyagot (2,5-szeres túlforgatással kellett számolni) és a jelenetekből való erőteljes lefaragást." 

Két brutális nap alatt, mint valami kiképzés vagy hadgyakorlat


A büdzsé hiányzó részét a rövidfilmeket vetítő Daazo.com-mal közösen vállalta a Snittegylet Filmműhely, valamint "Áprily Zoltán alkotótársam és én saját zsebből csináltuk a forgatási szakaszt" -  teszi hozzá Simonyi. A forgatás rendkívül mostoha körülmények között történt, mindössze "két brutális nap alatt, mintha valami kiképzés vagy hadgyakorlat lett volna". Szinte végig nyílt terepen dolgoztak, az első nap mínusz egy fokkal kombinált szélviharral kényeztetett a Mátra aljában, másnap pedig zuhogó esővel - Cinefest látogatói emlékezhetnek az idei fesztivál mostoha időjárási körülményeire. "Gyuri rengeteget biciklizett zuhéban, alázattal feküdt a hideg sáros földön egyszál lastexnadrágban, hős volt. Az is szép volt, amikor a kölcsönzött tízmilliós jeep egyszercsak bedőlt az árokba. Ja és a terepszemlén rommá törték a kölcsönkért járgányunkat." A nagyszerű, érzékeny képek az operatőrt, Lovasi Zoltánt dicsérik, a nyolcvanas évek szintipopját és Vangelis Tűzszekerek című kompozícióját viccesen megidéző kísérőzene Pirisi László keze munkája.

A futárok, versenyzők, és a hobbisták remélhetőleg kedvelik majd


Szeptember óta elkészült a véglegesre vágott, animált főcímes verzió, és túl vannak a hangkeverésen is Hollósi Péter hangmérnök segítségével. "Ha minden jól megy, első körben hamarosan sikerül elkészíteni egy HD kópiát a Mafilm támogatásával, amelyet a Budapest Film az e-cinema rendszerén keresztül (digitális alapú és sugárzású filmvetítő szisztéma – a szerk.), egy nagyjátékfilm kísérőjeként mintegy 40 moziba jut majd el országszerte." Emellett természetesen fontos, hogy a film minél több fesztiválra eljusson, főleg Franciaországot és az USÁ-t célozzák meg a témaérintettség okán, ehhez azonban egy 35mm-es kópiaváltozat is kellene, amihez még szívélyes támogatókat keresnek az alkotók.

A filmmel a nagyvárosi kerékpárosokat is szeretnék elérni: "A futárok, versenyzők, és a hobbisták remélhetőleg kedvelik majd, de mivel a film lényegi eleme az úgynevezett „human touch”, az, hogy végeredményben megérint és jókedvre hangol, így a Tour szerintem mindenkihez szól. Remélem sokakhoz eljut, előbb-utóbb - mint minden filmem- a netre is felkerül, mert szerintem így fair a közönséggel szemben.