Az első hallásra hibridnek tűnő ötvözet végül igen különleges művekben öltött formát. Az első fordulóban ötvenketten jelentkeztek - nekik vázlatos figuraterveket és a történet szinopszisát kellett elküldeniük. Mivel ezekből mélyebb konzekvenciát még nem lehetett levonni, mindenki továbbjutott a következő fordulóba.
A második körben színes figuraterveket és két, álló színes oldalt kellett beküldeniük a pályázóknak. A negyvenkét beküldött pályamű közül huszonöt jutott tovább a harmadik fordulóba, húsz az előzsűrizés, öt a közönségszavazás révén. A pályázatok mind témában, mind stílusban igen változatosak voltak. Bár lehetőségként meg volt adva a fiktív "Vadkelet" helyszín, mint a történet terepe: volt, aki jövőben játszódó sci-fit, volt, aki a harmincas évek stílusában megrajzolt gengszer-noirt küldött. Sőt, egy manga stílusban megrajzolt teremtéstörténet is akadt.
A pályázókat példamunkák segítették, amelyeket Hegedűs Márton animációs filmrendező készített el. Az "Olajváros" című képregény mintát adott és bevezetett a képregényes fogalmazás alapjaiba.
A mozgás, amikor az addig statikus oldalak egyes részei megmozdultak, a harmadik fordulóban következett be. Ekkorra hat teljes oldalt kellett beküldeni, részben olyanokat, amelyek már "mozognak" valahol.
Ezek a minianimációk elsősorban a művek hatását hivatottak erősíteni, afféle vizuális (és persze auditív, mert zene és hangok is vannak) pluszok. Az így felturbózott oldalak annyiban hasonlítanak a klasszikus képregényekre, hogy behatároltak, statikus keretük és statikus snittjeik vannak - annyiban pedig rajzfilmesek, hogy az egyes kockákon belül (olykor az egész oldalon) mozognak a képelemek.
A negyedik fordulóra beérkezett tíz pályamunka igen magas színvonalat képvisel. Teljesen különböző zsánerű és technikájú művek, egy a közös bennük - magas technikai szynvonalon elkészített, kreatív, szellemes nethibridek.
Jó szórakozást! Lehet rájuk szavazni is! Díjátadó a Millenárison május elsején! Haverok, buli, képregény. Orrvérzésig.