A 32 éves magyar rendező a figyelemreméltó Rengeteg és a többszörös díjnyertes Dealer után elhalasztani kényszerült a fantasy film projectjét, a Tündérkör-t, mert nehézségek támadtak a film anyagi hátterének megteremtésekor. Ekkor a filmhu még úgy értesült, hogy a producerek, Muhi András és Paul Roman kérésére Fliegauf egy másik filmet fog készíteni Womb címmel. A külföldi partnerek ugyanis jobb szerették volna, ha a többmillió eurós büdzséjű Tündérkör előtt a rendező előbb egy alacsonyabb költségvetésű, de legutóbbi munkájának, a Dealer-nek büdzséjét meghaladó költségvetésű filmet forgat.

A pszichedelikus ambient stílust ültetik át a mozgókép nyelvére

A filmhu érdeklődésére Muhi András producer megerősítette, hogy a Milky Way valóban egy harmadik projekt a Tündérkör és a Womb mellett. „Nem mondtunk le egyik filmről sem, ez most egy teljesen új produkció. Annyira új, hogy 2006 szeptemberében a pécsi Filmünnepen beszélgettünk erről először Bencével, és teljesen felvillanyozódtam” – emlékszik vissza a kezdetekre a producer. „Ez egy tipikus hirtelen felindulásból elkövetett filmkészítés volt, ahogyan a Rengeteg, a Hypnos, a Beszélő fejek, vagy a Dealer is készült.”

A rendező előző filmjeihez hasonlóan a Milky Way is a Muhi András vezette Inforg Stúdióban készült. „Van benne egy kis német részvétel is az Intuitiv Films részéről, de a gyors előkészítés és forgatás miatt magam mellett tudhatom Durst Györgyöt és a Mécs Mónika – Mesterházi Ernő párost is koproducerként. Még egy ilyen low budget filmhez is összefogás szükséges.”

Többrétegű, metafizikus, hipnotikus utazás

A Milky Way című filmet a Cineuropa és Muhi András is ambient filmként definiálta, a sokszor a pszichedelikus jelzővel illetett ambient stílust ültetik át a mozgókép nyelvére. „A Milky Way-t egy többrétegű, metafizikus, hipnotikus utazásnak szánják, amelyben jelentős teret hagynak a nézői értelmezések számára.” – olvasható a film összefoglalója a Cineuropa-n.

A különböző epizódok közös nevezője a transzcendencia. „Ez egy szerény kis természet film, csak itt nem zsiráfokat, és vizilovakat nézünk, hanem embereket. A filmet nézve talán sikerül olyan tudatállapotot teremteni, amely élőhelyünket annak látattja velünk ami: egy csodálatos bolygó a végtelen űrben. Ebben a filmben nincs város, nincs vidék, nincs politikai konfliktus, csak a bioszféra, az időtlen táj, és ezek a furcsa és titokzatos lények – azaz mi emberek” – mondta Fliegauf a Cineurope-nak.

Csak a bioszféra, az időtlen táj

A film forgatókönyvét, és látványtervét az előző filmekhez hasonlóan Fliegauf jegyzi, de a filmzene készítésében is együttműködött a Raptor’s Kollektívával. A kamera mögött a kezdetekben Pohárnok Gergely állt, a forgatás végén azonban Fillenz Ádám váltotta őt. A filmet 2006-2007 telén forgatták, jelenleg az utómunkák folynak. „Nagyon komoly érdeklődés mutatkozik a fesztiválok részéről” – büszkélkedett Muhi András. A filmet egyelőre külföldi mustrákon szeretnék szerepeltetni, a magyar bemutató dátumáról még nem döntöttek a gyártók. 

A filmben amatőr színészek közreműködnek. „De ennek nincsen jelentősége, a színészi játék ugyanis szinte háttérbe szorul. Nagyon különleges film lesz, de ennél többet nem szeretnék elárulni.”