A szabadság robogón érkezik

Groó Diana következő filmjében, a Vespában keveredik a dokumentarizmus és a fikció, de a hangsúly leginkább a természetességen lesz. A meseszerű fikció finoman áthatotta a Csoda Krakkóban című filmet, és sokkal erőteljesebben érvényesülhetett a hazai valamint külföldi impresszionista festőket (Gulácsy, Renoir, Rousseau, Bruegel) és azok munkáit bemutató Tarka képzelet-kisfilmekben.

A Vespa egy 12 év körüli roma kisfiúról szól, aki egy csokipapírral nyer egy robogót. A fiú  Borsodban él, óriási értékkel bír a moped, így amikor értesül arról, hogy nyereményét átveheti Budapesten, azonnal elindul egyedül a fővárosba. A meseszerű road movie a fiú kalandos napját meséli el, amint álmokkal és büszkeséggel telve elindul, hogy a motorral visszatérve, azt megmutathassa a falubélieknek.

Budapest rabul ejti a fiú képzeletét, de az utazás során szembesül azzal, hogy a valóság sokszor az álmai ellen dolgozik, számos akadállyal kell megbirkóznia, míg átveheti az áhított Vespát, amit még haza is kell juttatnia…

Itt még meseszerű a fikció: Csoda Krakkóban

Az egyetlen nap alatt lejátszódó film gondolata Szabó Ivántól származik, aki a rendezővel együtt tovább ötletelt a történeten, a forgatókönyvet szintén Szabó Iván írta, a film operatőre pedig Kardos Sándor lesz.

Mese realista környezetben

A rendező elképzelései szerint a film a kisfiú történetén keresztül  görbe tükröt is tart egyben a torz előítéleteknek, és a Budapesti Iskolát is idézi azzal, ahogy igyekszik a megfelelő közegben főszereplőt találni, és ott is „mozgatni”. A stáb egy felfedezetlen, izgalmas fiút keres, aki a saját környezetében nyújtott természetes viselkedésével hozzátesz a filmhez.

A Vespa mégsem a Cséplő Gyuri XXI. századi változata lesz, mert előre megírt könyv alapján forog majd, és a mellékszerepekben profi színészekkel készül a film. Alapvetően a játékfilmes irány lesz a meghatározó, amely teret enged a kulcsfontosságú főszereplő számára, aki még nincs meg.

Az MMK legutóbbi szelektív játékfilmes pályázatán 50 milliós támogatásban részesült  filmterv teljes költségvetése viszonylag alacsony, körülbelül 70 millió forint. Ennek megfelelően az októberre tervezett forgatás – ha addigra sikerül megtalálni a megfelelő főszereplőt - nem lesz több húsz napnál, és a film hosszát 70-90 percesre tervezik.

Az elmúlt években ritkán lehetett hallani a fiatal rendezőnőről, az említett impresszionista festőket és képeiket bemutató kísérleti filmjei mellett forgatott kisjátékfilmet (Urlicht) és dokumentumfilmet a Pethő Intézetről, és színházi rendezést is vállalt. A '30-as években, Katherine Kressmann Taylor tollából született a Címzett ismeretlen Kulka János és László Zsolt főszereplésével szeptemberben lesz látható a Spinoza Házban.