Lehet, hogy az olasz filmek húznak hasznot az idei Velencei Filmfesztivál kifejezetten szerény, nagy nevektől szinte teljesen mentes kínálatából. A hazai filmes termés jelentős része reménykedhet a hivatalos programba kerülésben, köztük Bernardo Bertolucci új filmje The Dreamers címmel, mely versenyen kívül szerepelhet. Ezen kívül Marco Bellocchio-tól a Buongiorno Notte, Edoardo Winspeare-től a The Miracle és Paolo Benvenuti Segreti Di Stato című filmje is esélyes, bemutatásra esélyes.    

A formabontóbb jellegű filmeket versenyeztető Contro Corrente szekcióba várható Daniele Cipri és Franco Maresco filmje, melynek címe The Return Of Cagliostro, valamint Gianluca Tavarelli  Liberi-je és Paolo Virzi Caterina Va In Cittá -ja. Egy olasz produkcióban készült török film, a Mud Darvish Zaim rendezésében szintén helyet kaphat a Lidon.

A külföldi alkotások közül nagy valószínűséggel látható lesz Margarete von Trotta Rosenstrasse, Christopher Hampton Imagining Argentina, Tsai Ming Liang Never To Meet Never To Part, Carole Lai Floating Landscape, Amos Gitai Alila, Michael Winterbottom Code 46, Srdjan Karanovic Loving Glances, Sofia Coppola Lost In Translation, Bruno Dumont Twentyninepalms, Robert Benton The Human Stain, Francois Dupeyron Monsieur Ibrahim Et Les Fleurs Du Coran és Ridley Scott Matchstick Men című filmje.

Bár ez a lista nem hangzik rosszul, a fesztivál a múlt hét közepéig még elfogadott nevezéseket. Egyes források szerint a Mostra a szokásosnál később hozza meg döntéseit, ez azonban könnyen lehet, hogy csak pletyka. A teljes program a hét második felében derül ki, addig egyetlen biztos velencei résztvevő film ismert, Woody Allen Anything Else című legújabb alkotása, mely a fesztivál nyitófilmje lesz, versenyen kívül.

Amiben azonban minden pletykafészek egyet ért, az Velence sikertelensége a Cannes-ból hiányzó művészfilmes sztárok begyűjtését illetően. Az okok széles skálája a “nem készült el” - től a “kérdés, hogy hasznos-e egy fesztiválon elindítani egy filmet” -ig mozog.

Nagyon hiányozni fog Emir Kusturica Hungry Heart című filmje, mely még mindig nincs kész, Wong Kar Wai-tól a 2046, mely jelenleg még forog és melynek december közepére tervezett kínai bemutatója a berlini részvételt teszi valószínűvé, valamint Quentin Tarantino Kill Bill-je. Egy nagynevű olasz rendező szintén lemondta a részvételt, Ermanno Olmi filmje, a Singing Behind The Screens sem készült el.

Ugyanez a helyzet Peter Greenaway Tulse Luper trilógiájának második részével is, melyből talán részleteket vetítenek majd. Ingmar Bergman hónapok óta dolgozik Saraband című majdnem kész filmjén, de bejelentette, hogy továbbra sem szeretné elsietni a dolgot, úgyhogy ő is inkább Berlint részesíti előnyben.
Jane Campion In The Cut és a Coen-testvérek Intolerable Cruelty című produkcióikat egyenesen a moziforgalmazásba küldik, és ugyanígy gondolkodik Peter Weir a Master And Commander-ről.

Nem lehet pontosan tudni, hogy mi a helyzet Stephen Fry Bright Young Things című Evelyn Waugh adaptációjával, mely a hírek szerint elkészült ugyan, de nem vesz részt az őszi fesztivál cirkulációban, míg Robert Altman The Company-ját bizonyos hírek szerint fel sem ajánlották Velencei szereplésre.