Az európai filmes weboldal szerint a fenti „három gyémánt” tökéletes képviselője a jelenlegi hazai filmtermésnek, és mindegyik igazi minőségi alkotásnak számít, emellett kiválóan teljesítettek a magyarországi mozik pénztárainál is.

Gárdos Péter hetedik egészestés mozija, A porcelánbaba a 36. Magyar Filmszemlén négy kategóriában győzött. A legjobb rendezésnek, a legjobb férfi mellékszereplőnek járó elismerést, valamint a külföldi vendégek Gene Moskowitz-díját, és a Diákzsűri Különdíját is megkapta Gárdos munkája. A porcelánbaba a Tivoli Film és a Duna Televízió koprodukciójában jött létre körülbelül 70 millió forintból. A rendező legutóbbi alkotása Az igazi Mikulás, amely egy bárzongoristából lett alkalmi plázamikulás lázadástörténete, idén decemberben kerül a hazai mozikba.

A porcelánbabával utazik még a Nyócker!
és a Sorstalanság
Gauder Áron Nyócker! című animációja szinten díjat nyert a Filmszemlén, a legjobb látványnak járót, emellett igazi nemzetközi elismerést jelentett, hogy a júniusi Annecy Animációs Fesztiválon megkapta a fődíjat! A 18 hónap alatt 80 millió forintból készült animáció a nyolcadik kerület lakóinak egy félresikerült kalandját követi nyomon. Feltűnik Budapest meglehetősen kevert, multikulturális negyedének minden nációja: romák, arabok, kínaiak, valamint amerikaiak és németek. A sokszínűség jegyében szerepelnek még a Nyócker!-ben prostik, korrupt rendőrök és állatok is.

A Sorstalanságot a Filmszemlén versenyen kívül vetítették, majd azt követően a Berlini fesztiválon már a hivatalos versenyprogramban szerepelt – az alkotók és a szervezők kisebb huzavonája után. Koltai Lajos első önálló rendezése a hazai filmtörténet eddigi legdrágább darabja, körülbelül 3 milliárd forintból forgott le. A vegyes visszhangot kapott Sorstalanság a Magic Media, az MMK, a német EuroArts Entertainment Filmproductions és a brit Renegade Films alkotásaként jött létre. A film Németország után november 4-től már az olasz mozikban is látható lesz.