A díjakat Ókovács Szilveszter főigazgató, Turkovics Monika marketing- és kommunikációs igazgató, Gulya Róbert zeneszerző, Gács Tamás rendező és Végh Endre kreatív igazgató vette át csütörtök este - közölte az Operaház pénteken.
A vállalati filmek cannes-i fesztiválján a legjobb zenéért járó Fekete Delfin-díjat nyerte el az Operaház Ahol kinyílik a világ című imázsfilmje. Az alkotásnak a legjobb imázsfilm kategóriájában az Ezüst Delfin-díjat ítélték oda.
A díjakat Ókovács Szilveszter főigazgató, Turkovics Monika marketing- és kommunikációs igazgató, Gulya Róbert zeneszerző, Gács Tamás rendező és Végh Endre kreatív igazgató vette át csütörtök este - közölte az Operaház pénteken.
A Cannes Corporate Media & TV Awards vállalati filmeket díjazó versenyére 725 pályázat érkezett be szerte a világból, közülük 141 kapta meg az Arany, az Ezüst, illetve a Fekete Delfin-díjat a 36 kategória valamelyikében. (Az Arany és az Ezüst Delfin-díj minden kategóriában kiosztható, a Fekete Delfin-díjat csak bizonyos kategóriákban ítélik oda.)
Az ötödször megrendezett fesztiválon a világ kiemelkedő vállalati filmjeit, online és televíziós dokumentumfilmjei versengenek. A filmes, marketing- és kommunikációs szakemberekből álló nemzetközi zsűri 36 tagú, tagja többek közt a digitális tartalomgyártással 30 éve foglalkozó Peter Beck, a Svájci Filmszövetség elnöke, Zbigniew Zmudzki, a Peter and the Wolf című Oscar-díjas animációs rövidfilm producere és Michael Kögler, televíziós tartalomgyártással foglalkozó Emmy-díjas szakember.
A fesztivál honlapja szerint a turisztikai filmek kategóriájában Ezüst Delfin-díjat nyert el a Magyar Turizmus Zrt. Think Hungary - More than Expected (Magyarország – több, mint amit várt) című országimázsfilmje. A vállalati filmek fesztiváljának idei, Fehér Delfin-szobrocskával járó Nagydíjával a Suva svájci biztosítótársaság Az élethez bátorság kell című produkcióját jutalmazták.
(Forrás: MTI)
Még több magazin
magazin
Transzgenerációs minták megtöréséről, az apaság átalakuló szerepéről és a bennünk feszülő destruktív ösztönökről mesél a Universal…
továbbmagazin
Lilja Ingolfsdottir első egész estés filmje a Karlovy Vary Filmfesztiválon vett repülőrajtot, majd több nemzetközi elismerés mellett a miskolci…
továbbMegérkezett magyar mozikba a Lakos Nóra Véletlenül írtam egy könyvet című rendezése, ami a gyerekek és a családok életéről és problémáiról szól játékos, elemelt hangvételben.
Újjászületett a magyar ifjúsági film, és ebben nincs semmi véletlen
Ahol a Bauhaus és a tinilányos hangulat találkozik
Együtt mozizhatnak kicsik és nagyok – 7 magyar családi filmet ajánlunk
a teljes dossziéA Filmhu és az NFI közreműködésében készültő Filmgyár podcast adásaiban a hazai mozgóképipar, a filmfinanszírozás és a filmgyártás szakterületeiről beszélgetünk filmesekkel és a Filmintézet szakembereivel.
Filmgyár podcast #23: Stratégia a magyar animáció fejlesztésére
Filmgyár podcast #19: Reformkori város díszlet épült Fóton
Filmgyár podcast #21: Filmklub hálozat
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié